خريد بک لينک
home theater in Los Angeles
Hookah Shisha Tobacco
فلنج
Barabas Ropa de hombre
trumpdl
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه اخلاق کار و تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه اخلاق کار و تعهد سازمانی

دانلود مبانی نظری و پیشینه اخلاق کار و تعهد سازمانی

مبانی نظری و پیشینه اخلاق کار و تعهد سازمانی
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 73 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مقدمه...............................................................................................................15

2-1 بخش اول: مباحث نظری................................................................................16

2-1-1 مفهوم واژه اخلاق.....................................................................................16

2-1-2 چیستی اخلاق..........................................................................................16

2-1-3 اخلاق اداری...........................................................................................17

2-1-4 ا صول اخلاق اداری در اسلام.....................................................................18

2-1-5 اخلاق کار.............................................................................................22

2-1-6 عوامل موثر بر اخلاق کار........................................................................24

2-1-6-1عوامل اجتماعی موثر بر اخلاق کار..........................................................24

2-1-6-2 عوامل اقتصادی موثر بر اخلاق کار.........................................................24

2-1-6-3 عوامل روانشناختی اجتماعی...................................................................25

2-1-7 سطوح سیستم اخلاقی................................................................................25

2-1-8 منشور اخلاقی........................................................................................29

2-1-9 منشور اخلاقیات سازمانی..........................................................................30

2-1-10 ارزش های اخلاقی سازمان......................................................................33

2-1-11 تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی..................................................................34

2-1-12 انواع تعهد............................................................................................35

2-1-13 مدل های تعهد سازمانی............................................................................35

2-1-14 دو دیدگاه کلی در مورد تعهد سازمانی...........................................................38

2-1-15 عوامل موثر بر تعهد سازمانی...................................................................39

2-1-16 راهکارهایی برای افزایش تعهد سازمانی.....................................................40

2-2 بخش دوم: مباحث پژوهشی...........................................................................41

2-2-1 پژوهش های داخل کشور..........................................................................41

2-2-2 پژوهش های خارج از کشور.....................................................................42

2-3 چارچوب نظری تحقیق................................................................................43

دانلود مبانی نظری و پیشینه اخلاق کار و تعهد سازمانی






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه اخلاق کار و تعهد سازمانی ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
مبانی نظری و پیشینه ابعاد فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری

مبانی نظری و پیشینه ابعاد فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری

دانلود مبانی نظری و پیشینه ابعاد فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری

مبانی نظری و پیشینه ابعاد فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری
دسته بندی گردشگری و توریسم
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه............................................................................... 13

2-2 گردشگر (توریست)..................................................... 14

2-3 گردشگری در جهان.............................................................. 14

2-4 گردشگری در ایران.......................................................... 18

2-5 توسعه گردشگری................................................................. 19

2-6 راهبردهای توسعه صنعت گردشگری...................................... 19

2-7 موانع توسعه صنعت گردشگری .............................................. 20

2-8 اثرات و کارکردهای گردشگری............................................ 21

2-9 اثرات مثبت گردشگری..................................................... 27

2-10 برنامه ریزی گردشگری................................................... 28

2-11 گردشگری پایدار............................................................. 29

2-12 فرهنگ............................................................................. 30

2-12-1 زبان های ایرانی......................................................... 33

2-12-2 آداب و رسوم و اعیاد ملی..................................... 34

2-12-3 ادبیات و شخصیت های اسطوره ای ایران........................... 34

2-12-4 معماری ایرانی................................................... 35

2-12-5 تنوع قومی در ایران............................................. 36

2-12-6 ادیان ها و آیین ها و اقلیت های مذهبی در ایران............. 37

2-12-7 مراسم مذهبی...................................................... 37

2-13 فرهنگ و گردشگری..................................................... 38

2-14 بررسی مشکلات و موانع فرهنگی جهانگردی در ایران........ 40

2-14-1 بیم از اثرات مخرب جهانگرد بر فرهنگ................ 40

2-14-2 پندارهای نادرست جهانگردان از ایران........................... 40

2-14-3 عدم تبلیغات مناسب در زمینه جاذبه های سیاحتی ایران...... 41

2-14-4 عدم شناخت سلایق جهانگردان و سیاحان خارجی.............. 41

2-14-5 مشروط کننده های فرهنگی و مذهبی کشور................. 41

2-14-6 موانع فقهی و مذهبی............................................. 42

2-14-7 وجود برخی برخوردهای نامناسب در فرودگاه چه در بخش پلیس گذرنامه . 42

2-14-8 ضعف تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه..................... 42

2-22 تحقیقات داخلی......................................................... 55

2-23 تحقیقات خارجی.......................................................... 56

دانلود مبانی نظری و پیشینه ابعاد فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه ابعاد فرهنگی و توسعه صنعت گردشگری ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم

این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل تامین مالی كوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی كوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های كنترل خشم،نشانه های خشم چیست وومنابع می باشد

دانلود پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم

خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم
خشم در کودکان
مهارت مدیریت خشم
تعریف خشم
روش های مدیریت خشم
روش های كنترل خشم
نشانه های خشم چیست
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:   تامین مالی كوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی كوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های كنترل خشم،نشانه های خشم چیست و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

nخشم احساسی است كه به صورت جسمانی و هیجانی ابراز می‎شود. خشم واكنش طبیعی ارگانیسم نسبت به شرایطی است كه فرد دچار ناكامی می‎شود. این احساس می‎تواند از یك احساس خفیف ناخوشایند شروع شده و تا یك احساس شدید عصبانیت را در برگیرد.
nبا اینكه خشم احساسی طبیعی و لازم است، ولی وقتی شدت آن خیلی زیاد باشد، در موارد زیادی اتفاق بیفتد، و نحوه ابراز خشم توسط فرد مناسب نباشد، می‎تواند مشكل‎ساز شود.
nخشم پنهان
nگریز از خشم
nخشم زیرکانه
nخشم انفجاری
nخشم ناگهانی
nخشم عمدی
nخشم همراه با شرم
nخشم مزمن
nخشم عادتی
nخشم ناشی از باورها
nخشم مفید و سازنده
n
nتشخیص احساس خشم در خود و دیگری
nآموختن اینكه چگونه تكانه های خشم خود را كنترل كنند.
nآموختن روشهای خود آرام سازی (self-calming)
nخشم خود را به روش غیر تهاجمی نشان دهند، احساس خشم و عصبانیت پذیرفتنی است ولی آسیب رساندن به خود و دیگران به صرف اینكه عصبانی هستیم پذیرفتنی نیست.
nبیان و انتقال احساس خشم به یك روش مثبت
nآموختن مهارتهای حل مسأ له
nآموختن اینكه چگونه خود را از یك موقعیت تهاجمی و پرخاشگرانه خارج كنند.

دانلود پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت سقف کاذب در معماری

این پاورپوینت در مورد سقف کاذب در معماری در 100 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل سقف کاذب در معماری،سقف کاذب،معماری،سقف سبک سقف کاذب، انواع سقف کاذب، روشهای اجرای سقف کاذب ،مزیت استفاده از سقف کاذب در ساختمان، روش اجرای سقف کامپوزیت وومنابع می باشد

دانلود پاورپوینت سقف کاذب در معماری

سقف کاذب در معماری
سقف کاذب
معماری
سقف سبک سقف کاذب
انواع سقف کاذب
روشهای اجرای سقف کاذب
مزیت استفاده از سقف کاذب در ساختمان
روش اجرای سقف کامپوزیت
دسته بندی پاورپوینت
فرمت فایل pptx
حجم فایل 5049 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 100

این پاورپوینت سقف کاذب در معماری در 100 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:  سقف کاذب در معماری،سقف کاذب،معماری،سقف سبک سقف کاذب، انواع سقف کاذب، روشهای اجرای سقف کاذب ،مزیت استفاده از سقف کاذب در ساختمان، روش اجرای سقف کامپوزیت و...ومنابع می باشد

سقف کاذب

سقف کاذب (Dropped ceiling) شاخه‌ای از معماری داخلی است که برای پوشش سقف اصلی (زیر سقف) به‌کار می‌رود. از پیشینهٔ این رشته اطلاعات موثقی در دست نیست. معلوم نیست اولین کسانی که از سقف کاذب استفاده کرده‌اند چه‌قدر از کاربردهای مختلفِ این حرفه آگاهی داشتند، اما سقف کاذب در زمانی کوتاه جای خود را در صنعت ساختمان پیدا کرد.
سقف کاذب می‌تواند به‌صورت گچی، چوبی، فلزات رنگین، پی‌وی‌سی، شیشه‌ای، آهنی، ورق‌های فلزی روکش‌دار، آلومینیومی، کامپوزیت و غیره نصب شود که در هر صورت قابلیت اجرا به‌صورت واحد یا با هم را داراست. سقف کاذب دارای 2 بخش میباشد: پنل های سبک و شبکه فلزی. این شبکه فلزی به سقف موجود متصل شده و پنل ها روی آن سوار میشوند.حضور سقف کاذب در ساختمان، دغدغهٔ پوشش و مخفی نگه داشتن عوامل زیر سقف را از بین می‌برد، و این، یکی از ویژگی‌های این رشتهٔ ساختمانی نیز هست. سقف کاذب در مواردی که ذکر می‌شود قابلیت خود را بروز می‌دهد: پوشش تأسیسات زیر سقف اصلی، آکوستیک کردن فضا، ایجاد حجم‌ها دکوراتیو، هدایت و جلوگیری از اتلاف دما و رطوبت، نورپردازی مناسب با شرایط کار و زندگی و... پوشاندن، مهم‌ترین کارکرد سقف کاذب است، در کنار پوشش، کارکرد دکوراتیو و نورپردازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.
سقف کاذب، همپای رشته‌های مختلف ساختمانی و صنایع دیگر رشد کرده و به پویایی رسیده‌است. صنعت نوین ساختمان به‌خوبی این رشته را به خدمت گرفته و از آن بهره می‌گیرد. طراحانِ سقف کاذب هم با انعطاف‌پذیریِ متریال سقف کاذب آشنایی دارند. آنها از اَشکال مختلف محصولات آگاهند و این آشنایی به آنها کمک می‌کند نقشه‌های بهتری طرح کنند؛ نقشه‌هایی که موقع اجرا هم به همان زیبایی روی کاغذ باشند. طراحی این رشته از صنعت ساختمان به تخصص خاصی نیاز دارد. طراح باید ویژگی‌های همهٔ سازه‌ها را به‌خوبی بشناسد. با انواع سقف کاذب آشنایی داشته‌باشد و نوع کاربریِ آنها را در موقعیت‌های مختلف درک کند تا درهنگام اجرا با مشکل مواجه نشود. موقعیت‌ها می‌تواند اینها باشد: با سهولت آویزان کردن سقف و مهار آن از سقف اصلی، رطوبت محل و میزانخورندگی، تغییرات دما در طول سال، آکوستیک بودن، نورپردازی، کارکرد دکوراتیو و مقرون‌به‌صرفه بودن. نصب سریع و آسان سقف کاذب هم یکی از مواردی است که تولیدکنندگان در ساخت‌وساز آن کوشش و رقابت می‌کنند. در انتخاب طرح و اجزای آن هم‌فکری نزدیک بین مجری سقف کاذب و معمار طراح باید وجود داشته‌باشد.

سقف کامپوزیت، نوعی سقف سازه‌ای است که به صورت ترکیبی از تیرآهن و بتن است. در این نوع سقف لنگرهای خمشی و برشی را تیرهای فلزی در ترکیب با بتن تحمل می‌کنند. فشار را بال فوقانی تیرها به همراه بتن تحمل کرده و نیروی کششی را بال پایینی تیر تحمل می‌نماید و به این ترتیب مقطعی مرکب از بتن و فولاد برای تحمل لنگرهای کششی و فشاری ایجاد می‌شود. برای درگیر کردن بتن و فولاد در تیرها، روی بال‌های تیرها قطعات فلزی‌ به عنوان برشگیر جوش داده می‌شود. ‌میلگردهایی که روی سقف کامپوزیت قرار دارند میلگردهایی حرارتی هستند که در جهت مخا‌لف با تیرهایی فرعی، باعث یکپارچه شدن بتن و درگیری با سقف کامپوزیت شده و با جوش دادن به تیرهای فرعی مانع ترک خوردن بتن می‌شوند.

دانلود پاورپوینت سقف کاذب در معماری






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت سقف کاذب در معماری ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم

این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل تامین مالی كوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی كوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های كنترل خشم،نشانه های خشم چیست وومنابع می باشد

دانلود پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم

خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم
خشم در کودکان
مهارت مدیریت خشم
تعریف خشم
روش های مدیریت خشم
روش های كنترل خشم
نشانه های خشم چیست
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:   تامین مالی كوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی كوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های كنترل خشم،نشانه های خشم چیست و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

nخشم احساسی است كه به صورت جسمانی و هیجانی ابراز می‎شود. خشم واكنش طبیعی ارگانیسم نسبت به شرایطی است كه فرد دچار ناكامی می‎شود. این احساس می‎تواند از یك احساس خفیف ناخوشایند شروع شده و تا یك احساس شدید عصبانیت را در برگیرد.
nبا اینكه خشم احساسی طبیعی و لازم است، ولی وقتی شدت آن خیلی زیاد باشد، در موارد زیادی اتفاق بیفتد، و نحوه ابراز خشم توسط فرد مناسب نباشد، می‎تواند مشكل‎ساز شود.
nخشم پنهان
nگریز از خشم
nخشم زیرکانه
nخشم انفجاری
nخشم ناگهانی
nخشم عمدی
nخشم همراه با شرم
nخشم مزمن
nخشم عادتی
nخشم ناشی از باورها
nخشم مفید و سازنده
n
nتشخیص احساس خشم در خود و دیگری
nآموختن اینكه چگونه تكانه های خشم خود را كنترل كنند.
nآموختن روشهای خود آرام سازی (self-calming)
nخشم خود را به روش غیر تهاجمی نشان دهند، احساس خشم و عصبانیت پذیرفتنی است ولی آسیب رساندن به خود و دیگران به صرف اینكه عصبانی هستیم پذیرفتنی نیست.
nبیان و انتقال احساس خشم به یك روش مثبت
nآموختن مهارتهای حل مسأ له
nآموختن اینكه چگونه خود را از یك موقعیت تهاجمی و پرخاشگرانه خارج كنند.

دانلود پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان

این پاورپوینت در موردآسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان در 182 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل آسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان،روان‌شناسی نوجوان وانواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانانروان‌شناسی نوجوان انواع اختلالات روانی کودکان و نوجواناناختلالات روانشناسیخشم در کودکان،روانشناسی خشم وومنابع می باشد

دانلود پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان

آسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان
روان‌شناسی نوجوان وانواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان
روان‌شناسی نوجوان
انواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان
اختلالات روانشناسی
خشم در کودکان
روانشناسی خشم
دسته بندی روانپزشکی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 367 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 182

این پاورپوینت در موردآسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان در 182 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل: آسیب های روانی دوران کودکی ونوجوانی و خشم در کودکان،روان‌شناسی نوجوان وانواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان,روان‌شناسی نوجوان ,انواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان,اختلالات روانشناسی,خشم در کودکان،روانشناسی خشم و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

شخصیت عبارت از مجموعه‌‌یی از صفات و خصوصیات می‌باشد كه فرد را از دیگران متمایز می‌سازد. پیرامون شخصیت انسان قرآن مباحث جالب و گسترده‌یی دارد]، چنان كه انسان را موجود دوبعدی می‌داند یعنی بعد مادی و معنوی كه این دو بعد فرهنگ انسانیت و شخصیت اجتماعی او را در بستر تاریخ شكل می‌دهد و رشن می‌سازد . اینكه انسان از لحاظ اسلام چگونه خلق می‌شود؟ رگه‌های شخصیتی او در جهان هستی چگونه خلق می شود؟ روانشناسی می‌كوشد تا به این پرسشها و هزاران پرسش پاسخ گوید. از لحظه‌ای كه خداوند به فرشتگان خطاب می‌كند كه من می خواهم جانشینی برای خود در زمین انتخاب و خلق كنم از اینجا فضیلت و برتری انسان در زمین روشن می شود و بزرگی شخصیت و اندیشه فرهنگی او در نظام هستی چهره درخشان و روشن به  خود می‌گیرد . به گفته دانشمندی كه انسان در این جهان آنقدر كوچك است می‌تواند آنقدر بزرگ شود كه جهان در برابرش كوچك شود كه در جهان معاصر عملا ما شاهد كوچك شدن جهان از لحاظ ارتباطات هستیم.

كه جهان را به صورت یك دهكده درآورده است. تشكیل شخصیت انسان در نخستین مرحله از زندگی در خانواده گذاشته می‌شود. اینكه كدام عوامل باعث رشد و تشكیل شخصیت انسان می‌شود و كدام است؟ و عواملی كه باعث رشد و تشكیل شخصیت انسان می‌شود عبارتند از:

1-     نقش خانواده:

خانواده یك گروه كوچك اجتماعی كه شامل یك زوج و فرزندان می‌باشد و در خانه یكدیگر زندگی می‌كنند. و خانواده، نماد فرهنگی اجتماعی و بهترین دانشگاه برای رشد شكل گیری شخصیت، آموزش و پرورش و تكوین هویت كودكان است. اگر فرهنگ خانواده مبتنی بر عدالت آزادی مناسب، قانون و دموكراسی باشد و تمام نیازهای روانی و حیاتی آنان به نحو مطلبوب بر آورده شود آینده كودك هویت پر معنی،‌شخصیت اجتماعی،‌حقوقی و سلوك هدفمند می‌باشد. خانواده شبیه یك ساختمانی است كه نیازی به یك طراح و معمار ماهر دارد. چنانچه فروید داشنمند و روانشناسی معتقد بود كه در نخستین روزهای زندگی وقتی كودك كلمات من و تو را به زبان می‌آرود شخصیت او شكل می‌گیرد و از آن به بعد پیوسته در حال رشد می‌باشد. و شخصیت انسان از سه نوع فرآیند پویا و متعادل ساخته شده كه بعبارتی از نهاد من و فرامن می‌باشد او از همان لحظه به هویت خویش پی می برد كه من كه هستم؟ به كجا آمدم؟ و چطور زندگی كنم؟ و دارای كدام ویژگیهای حقوق میباشم؟

خانواده باید همواره در رعایت حقوق كودكان شان كه باعث رشد شخصیت اجتماعی و سیاسی می شود توجه نماید.

بعضی از جنبه‌های رعایت حقوق اطفال عبارت است از: پذیرش اعلام سرور،نوازش و برخورد خوب، برخورد خوش،‌گوش دادن به او، قبلو عذاو،‌به حساب آوردن ا و،‌عدم تبعیض در خانواده احوال پرسی و احترام و توجه به او می‌باشد كه رعایت موارد فوق به كودكان نه تنها هویت می‌دهد بلكه موقفشخصیت او در جامعه آشكار می‌شود. كودكان زمانی می‌توانند هویت انسان بودن خود را درك نماید كه به حرفها و سخنان او به مهربانی و بدون تبعیض گوش داده و احترام به نام او را یك اصل و اسلامی و وجدانی و حقوقی بداند. بنا گفته می‌توانیم كه تا زمانی ما خانواده‌ةای تربیت یافته نداشته باشیم فرزندان تربیت یافته نداریم و خانواده نقش اساسی ر ا در تشكیل و رشد شخصیت كودكان دارد و فضای عاطفی، اخلاق، تعلیمی و تربیتی نقش اساسی را در رشد شخصیت كودكان دارد.

2-     نقش اجتماعی:‌

اجتماع گروهی از افرادی است كه بوسیله‌ای یك فرهنگ و روابط پیشینه‌ای تاریخی گرد هم آمده‌اند. قدم دوم بعد از خانواده اجتماع بود. كه نقش اساسی را در رشد شخصیت،‌آموزش و پرورش تكوین هویت انسانها دارد و جامعه‌یی كه دارای شخصیت فكری است كه برای هر درد خود فكری داری و برای هر مشكل خود راهی می‌یابد در جهان معاصر موضوع شخصیت فكری انسان مطرح بحث است و جامعه شخصیت فری خود را از فكر می‌گیرید كه بر اساس دردها،‌ نیازها، مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و دینی خود جامعه باشد جامعه‌ای كه شخصیت فركی نداشته باشد، تعریف خود را هویت خود را، درد خود را با فكر دیگران بیان می‌آورد.

شخصیت فكری سلامتی جامعه و تمام نهادهای آن را حفظ می‌كند. چرا یك جامعه یك جامعه اسیر به اسارت فكری دچار شده و به شخصیت فكری نه می‌رسد؟ اسارت فكری نه تنها جامعه را با آزادی نه می‌رساند،‌بلكه امكان رسیدن به شخصیت فكری و هویت انسانی را نیز جامعه می‌گیرد. آیاما توانسیم دردهای گذشته و حال را تداوی كنیم؟  از اشتباهات گذشته چه درس را آموختیم؟ در جواب باید گفت كه اشتباه همیشه مربوط به گذشته نیست و اما این امتیاز در زمان حال وجود دارد كه با بررسی كردن اشتباهات دیروزی، با مشكلات امروزی برخورد فكری معقول به عمل آمد. می‌تواند و این امكانی است كه اشتباهات امروزی را به طور نسبتی كاهش داد. و تكامل بودن شخصیت هویت ما را رنگین تر می‌سازد. انسان در جامعه امروزی انسانی دارای حقوق و آزاد بهای و تساوی در برابر هم قرار دارند. بناء اجتماع و پیشرفته باعث رشد شخصیت و اندیشه سالم شده و جلو تمام بحرانها را می‌گیرد.

3-     نقش فرهنگ: فرهنگ عبارت از مجموعه از روشها و منشهای فكری جامعه در مورد مسایل اجتماعی اقتصادی، و مذهبی است. به عقیده دانشمند فرهنگ، بیان كننده شخصیت یك جامعه است و جامعه‌ای كه در مرحله‌ایی از رشد شخصیت فكری و فرهنگی رسیده باشد می‌تواند درد خود را و خود را و حقوق خویش را بازخواست نموده و خواهان تساوی حقوق دور از تبعیضات در جامعه باشد . به همین علت است كه فرهنگ سالم در یك جامه باعث سلامتی روانی و رشد دهنده شخصیت فرهنگو سیاسی می‌باشد. برای اینكه بدانیكه كه چرا یك جامعه خرافی است ؟

باید خرافات در فرهنگ جامعه جستو گردد و فرهنگ خونی است كه در شاهرگهای فكری و معنوی جامعه جریان دارد و جامعه انرژی لازم فكر و معنوی خود را از فرهنگ خود می‌گیرد. فرهنگ تنها بازتابی از سطح تولید اقتصادی جامعه نیست و فرهنگ نه تنها از اقتصاد بلكه از سیاست، دین و مناسبات اجتماعی جامعه  نیز متاثر شده و به نوبه خود به تمام آنها تاثر گذاشته.

آنچه جلو رشد شخصیت انسان را در جامعه می‌گیرد اسارت فكری، فقر فرهنگی،‌خشونت و آسیبهای روانی می‌باشد و فرهنگ سالم بیان كننده شخصیت یك جامعه می‌باشد. بنا بر این اگر بخواهیم افراد جامعه ما در مرحله از رشد شخصیت و تكامل برسد، باید خانواده، اجتماع منحیث یك نهاد فرهنگی و اجتماعی در جهت رشد، آموزش و پرورش ،‌شكل گیری شخصیت از آغاز زندگی آنان تلاش نماید. تا افراد آینده كه از درون جامعه برمی‌خیزد یك شخصیت سالم داشته و بتواند از طریق اندیشه‌های سالم كه در محیط امن و محفوظ رشد یافته و جامعه را به سوی آزادی، دموكراسی،

عدالت  و وحدت برساند.

هر انسان در قبال جامعه خویش مسئولیت دارد كه جلو تمام بحرانهای روانی، اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی را بگیرد و خانواده جامعه و فرهنگ نقش اساانواع اختلالات روانی کودکان و نوجوانان

عقب ماندگی ذهنی 

اختلالات رفتارهای عادتی وکلیشه ای

 گنگی انتخابی

 افسردگی وخودکشی

اختلالات اصطرابی

 اختلالات خواب

 اختلالات جسمانی شکل

اختلالات یادگیری

اختلالات نافذ مربوط به رشد(اوتیسم)

اختلالات هماهنگی حرکتی

 اختلالات رفتارهای ایذایی

 اختلالات ارتباطی

اختلالات تغذیه ای کودکان ونوجوانان

 اختلالات دفع

 تیک

 

                             

علایم و نشانه حالات و ویژگی هایی هستند که معرف یا تجلی بیماری فرد است. در واقع ترکیبی از نشانه ها به صورت های مختلف بیماری های گوناگون را بوجود می آورد.

 

برخی نشانه ها مهمتر و برخی کم اهمیت ترند و از طرف دیگر می توان آن ها را به دو نوع:

 

 ذهنی(subjective) و عینی(objective) تقس

دانلود پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت آسیب های روانی دوران کودکی و نوجوانی و خشم در کودکان ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->
پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم

این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل تامین مالی كوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی كوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های كنترل خشم،نشانه های خشم چیست وومنابع می باشد

دانلود پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم

خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم
خشم در کودکان
مهارت مدیریت خشم
تعریف خشم
روش های مدیریت خشم
روش های كنترل خشم
نشانه های خشم چیست
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل pptx
حجم فایل 174 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 52

این پاورپوینت در مورد خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم در 53 اسلاید کامل با افکت مناسب و شامل:   تامین مالی كوتاه مدت در مدیریت مالی،مدیریت فایل،مدیریت،مدیریت مالی، تامین مالی كوتاه مدت، خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم،خشم در کودکان،مهارت مدیریت خشم،تعریف خشم،روش های مدیریت خشم،روش های كنترل خشم،نشانه های خشم چیست و...ومنابع می باشد

قسمتی از متن:

nخشم احساسی است كه به صورت جسمانی و هیجانی ابراز می‎شود. خشم واكنش طبیعی ارگانیسم نسبت به شرایطی است كه فرد دچار ناكامی می‎شود. این احساس می‎تواند از یك احساس خفیف ناخوشایند شروع شده و تا یك احساس شدید عصبانیت را در برگیرد.
nبا اینكه خشم احساسی طبیعی و لازم است، ولی وقتی شدت آن خیلی زیاد باشد، در موارد زیادی اتفاق بیفتد، و نحوه ابراز خشم توسط فرد مناسب نباشد، می‎تواند مشكل‎ساز شود.
nخشم پنهان
nگریز از خشم
nخشم زیرکانه
nخشم انفجاری
nخشم ناگهانی
nخشم عمدی
nخشم همراه با شرم
nخشم مزمن
nخشم عادتی
nخشم ناشی از باورها
nخشم مفید و سازنده
n
nتشخیص احساس خشم در خود و دیگری
nآموختن اینكه چگونه تكانه های خشم خود را كنترل كنند.
nآموختن روشهای خود آرام سازی (self-calming)
nخشم خود را به روش غیر تهاجمی نشان دهند، احساس خشم و عصبانیت پذیرفتنی است ولی آسیب رساندن به خود و دیگران به صرف اینكه عصبانی هستیم پذیرفتنی نیست.
nبیان و انتقال احساس خشم به یك روش مثبت
nآموختن مهارتهای حل مسأ له
nآموختن اینكه چگونه خود را از یك موقعیت تهاجمی و پرخاشگرانه خارج كنند.

دانلود پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت خشم در کودکان و مهارت مدیریت خشم ,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری

فرمت فایل : docx

حجم : 297

صفحات : 47

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری

در 47 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

یکی از عوامل مهم و مؤثر در پویایی اقتصاد و توسعه پایدار هر کشور، گردشگری میباشد. بررسی تاریخ سفر از سده های گذشته مؤید آن است که انسانها به انگیزه های گوناگون همچون تجارت، آموزش، زیارت و انجام امور مذهبی، ماجراجویی و نیز انجام وظایف سیاسی به سفر       می پرداخته اند (صدر ممتاز و آقا رحیمی،1389 ،517). رشد شتابان گردشگری در جهان و منافع حاصل از آن، توجه ویژه دولتها و برنامه ریزان را موجب گردیده و شکل گیری شیوه های جدید سیاست گذاری در این زمینه را به دنبال داشته است. کشورهای پیشرفته دنیا پیش از دیگر کشورها به اهمیت گردشگری پی برده و برنامه ریزی های گسترده ای برای رشد همه جانبه آن انجام داده اند. گردشگری میتواند در بسیاری از کشورهای در حال توسعه که منابع اقتصادی چندانی ندارند، به   مهمترین منبع اقتصادی این کشورها تبدیل گردد. به همین سبب اکثر کشورهای در حال توسعه، در زمینه توسعه گردشگری، برنامه ریزیهای مختلفی را شروع کرده اند. گردشگری از ابعاد مختلف، میتواند آثار مثبت و منفی متعددی به دنبال داشته باشد؛ از جمله آثار مثبت آن میتوان به ایجاد اشتغال، افزایش فرصتهای سرمایه گذاری، بهبود کیفیت زندگی، رشد فرهنگی، تقویت ارزشها و سنن محلی، توسعه زیرساختها، حفاظت از سایتهای تاریخی و اکولوژیکی، توسعه مهارت های برنامه ریزی و نظایر آن اشاره نمود. در کنار آثار یاد شده، گردشگری اگر به خوبی مدیریت و کنترل نشود، میتواند آثار منفی زیادی به همراه داشته باشد که از آن جمله میتوان از انواع آلودگی ها، تهدید فرهنگ محلی، صدمات وارده بر محیط زیست، گسترش بیماریها، شلوغی و مصرف گرایی اشاره نمود (اسماعیل زاده و همکاران، 1390 ،120). واژه توریسم(گردشگر)، نخستین بار در سال 1811 در مجله ای به نام اسپورتینگ آمده است. از دهه 1970 مطالعات مربوط به صنعت توریسم به مفهوم امروزی خود جایگاه خاصی در میان سایر علوم دانشگاهی به وجود آورده است و امروزه توریسم یکی از امیدبخش ترین فعالیت هایی است که از آن به عنوان گذرگاه توسعه یاد میشود. گردشگری یکی از رشد یافته ترین صنایع نیمه دوم قرن بیستم بود و اغلب به عنوان کلید یا رمز رشد اقتصادی، چه در کشورهای توسعه یافته و چه کشورهای در حال توسعه به کار رفت(ضرابی و پریخانی،1389، 38). با توجه به اهمیت صنعت گردشگری، علاوه بر عوامل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی، عوامل محیط طبیعی نیز نقش مهمی را در توسعه گردشگری و همچنین جذب گردشگر ایفا میکنند(رنجبر و همکاران، 1389، 80). گردشگری از مهمترین فعالیتهای انسان معاصر است که همراه با به وجود آوردن تغییراتی شگرف در سیمای زمین، اوضاع سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، منش و روش زندگی انسانها را دگرگون میسازد. به استناد تعاریف سازمان جهانی جهانگردی، پیشنیاز توسعه پایدار گردشگری، تلفیق و هماهنگی اهداف اقتصادی و زیست محیطی و نیز اجتماعی و فرهنگی است. این امر متضمن تأمین منافع درازمدت جامعه میزبان، گردشگران مهمان و حفاظت از منابع طبیعی و میراث فرهنگی است(کرمی دهکردی و کلانتری،1390 ، 2). گوسلینگ  و همکاران (2005) بهرحال، به طور کلی گردشگری به عنوان یک صنعت بسیار مصرفی با سهم قابل توجهی از مقصد عامل در مقادیر مطلوب کمتر بهره وری سازگار با محیط زیست نسبت به متوسط جهانی مشاهده می شود(کان و هونگ بینگ ،2011 ،1974). مولیس  (1998)، جینوس و انور  (2000) و ریچی و جیو  (1987) رویدادهای مهم و جشنواره ها در حال حاضر به طور گسترده ای با درخواست تجدید نظر گردشگر در استراتژی های بازاریابی برجسته از ملیت های مختلف هستند( استوکز ، 2006 ، 683).  چوی  و همکاران (1999) و اسنپنجر  و همکاران (2003) خرید یکی از فراگیرترین فعالیت های درگیر اوقات فراغت توسط گردشگران است(یوکسل ،2007، 58).گردشگری عبارت است از گذران اختیاری مدتی از اوقات فراغت خویش در مکانی غیر از محل سکونت دائمی به قصد التذاذهای گردشگری. گردشگری فعالیتی چند منظوره است که در مکانی خارج از محیط عادی گردشگر انجام میگیرد و مسافرت گردشگر بیش از یک سال طول نمی کشد و هدف تفریح، تجارت و یا فعالیتهای دیگر است(سازمان جهانی گردشگری، 1997). بررسیها حاکی از آن است که گسترش دامنه مطالعه تأثیرات و پیامدهای گردشگری به دهه 1960 باز می گردد که تأکید آن بر رشد اقتصادی به عنوان شاخص توسعه ملی بود، و براساس تولید ناخالص ملی و نرخ اشتغال و همچنین ضریب تکاثر اندازه گیری میشد. در دهه 1970، تأثیرات گردشگری بر موضوعات و مسائل اجتماعی و فرهنگی گسترش یافت و در ادامه، با شکل گیری و بروز برخی از مشکلات همچون تبعات محیطی گردشگری، به نگرانی و دغدغه اصلی محققان گردشگری در دهه 1980 بدل گردید؛ و بدین ترتیب حرکت از تحلیل آثار رشد اقتصادی به آثار اجتماعی و اکولوژیکی تغییر یافت. این تغییر رهیافت در دهه 1990 با تحلیل تأثیرات پیشین گردشگری ادغام گردید و نوع گردشگری نیز مدنظر قرار گرفت، به طوری که حرکت از گردشگری انبوه به گردشگری پایدار در اشکال اکوتوریسم، گردشگری میراث و گردشگری جامعه محور تغییر داده شد(رضوانی و همکاران، 1390، 36).

...


2-2-11: جمع بندی از مبانی نظری پژوهش

با توجه به اهمیت وجود گردشگر و صنعت گردشگری که در این فصل به آن اشاره شد، هدف این پژوهش طراحی مدلی است که بتوان از طریق آن گردشگری را در کشور به طور قوی احیا و یا بازسازی نمود و موجبات جذب دو چندان گردشگران را مهیا کرد. بر این اساس، هدف این پژوهش طراحی سیستم گردشگری پایدار بر پایه بازاریابی پایدار در سال 1392 است. به نظر میرسد ارائه پژوهشی که بتواند ارتباط بین گردشگری و بازاریابی درست و قوی در زمینه گردشگری و هرکدام از این متغیرهای موثر را اندازه گیری نماید، میتواند مفید واقع شود.

2 -3: پیشینه پژوهش

علی رغم جستجو و پیگیریهای مداوم در کتابخانه های دانشکده های مختلف و نیز در مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران (وابسته به وزارت علوم و تحقیقات و فنآوری) دراین موضوع بخصوص و با این مدل استفاده شده در این پژوهش، تحقیقی در داخل کشور و در بانکهای دولتی و خصوصی مشاهده نشد. اما در موضوع های مشابه تحقیقاتی انجام شده که در ذیل به آنها اشاره شده میشود.

2-3-1: پیشینه داخلی

دادورخانی و نیک سیرت(1389) در پژوهشی به تدوین استراتژی یا راهبرد مناسب برای توسعه طبیعت گردی پرداختند نتایج حاصل از آن نشان می دهد عوامل زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برتوسعه طبیعت گردی تاثیر مثبت دارد.
افتخاری (1385) با بكارگیری مدل SWOT برای توسعه گردشگری روستایی در دهستان لواسانات كوچك ثابت كرد كه آستانه آسیب پذیری نقاط روستایی به علت گردشگری بودن بسیار بالا است و نیازمند بازنگری و ارائه سیاستهای مناسب در جهت رفع محدودیتها و استفاده از مزیت های نسبی موجود میباشد.
یاوری و طغیانی(1384)، موانع و مشكلات صنعت گردشگری در ایران را بررسی نموده كه وضعیت گردشگری در نواحی روستایی را نیز در بر می گیرد،آن ها به نارسایی های صنعت حمل و نقل به عنوان مهمترین زیربنای گردشگری اشاره كرده و بر این باورند كه كمبودهای آن مخصوصاً در كیفیت عرضه اثرگذار است. هم چنین باید توجه داشت كه گردشگری كشور بدلیل ضعف ها در بخش خدمات و موانع متعدد فرهنگی قابل رقابت با كشورهای پیش گام در عرصه گردشگری نمیباشد.
مدهوشی و ناصرپور (1382)، با ارائه پژوهشی به این نتیجه رسیدند كه بین تعداد مراكز تصمیمگیری و توسعه نیافتگی صنعت گردشگری، ضعف بازاریابی و توسعه نیافتگی، ضعف امكانات زیر بنایی و خدمات گردشگری و توسعه نیافتگی و بالاخره فقدان فرهنگ پذیرش گردشگر و توسعه نیافتگی صنعت گردشگری رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد.

رضوانی(1382)، در پژوهشی در شمال تهران به این نتیجه رسید كه گسترش گردشگری به صورت خود جوش و فاقد نظارت و برنامه ریزی بوده است. لذا پیامدهای نامطلوبی مانند مهاجرت همراه با كاهش جمعیت دائمی روستاها، بروز تضاد و دوگانگی اجتماعی بین   جامعه ی میزبان و میهمان،تغییر كاربری اراضی كشاورزی و باغات به خانه های دوم، ركود فعالیتهای كشاورزی و دامداری، آلودگی آب رودخانه ی جاجرود و سدلتیان، زباله ریزی و تخلیه فاضلاب را در پی داشته است.

...

قیمت محصول : 16800 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش گردشگری,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری

مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری

فرمت فایل : docx

حجم : 52

صفحات : 26

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

خلاصه ای از کار:

 مقدمه

درآمد صنعت گردشگری در دنیا در سال 2005 میلادی، رقمی معادل 7/682 میلیارد دلار و تعداد گردشگران نیز در همین سال رقمی حدود 8/806 میلیون نفر اعلام شده است. این ارقام نشان می دهد که توجه به صنعت گردشگری و چگونگی مدیریت و بهره برداری موثر از آن باید جزو اولویت های اصلی نظام اقتصادی  اجتماعی کشورهای دارای پتانسیل گردشگری قرار گیرد، تا با بهره  گرفتن از اثرات بی شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن گام موثری در توسعه همه جانبه یک ناحیه، منطقه یا کشور برداشته شود. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای دارای پتانسیل از این امر مستثنی نیست و توسعه گردشگری در کشورمان نیازمند یک نظام مدیریتی قوی و خستگی ناپذیر است (درستی و ایدر، 1385).

................

- گردشگری و اهمیت آن

صنعت مسافرت و جهانگردی به­ عنوان بزرگترین و متنوع­ ترین صنعت در دنیا به حساب می­ آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال­ زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می­ دانند. از ابتدای شکل­ گیری تمدن بشری، مسافرت و جهانگردی وجود داشته است. برای بررسی جهانگردی به لحاظ تاریخی، می­ توانیم آن را از عهد باستان تا به امروز به چند دوره تقسیم کنیم: عهد باستان، قرون وسطی، رنسانس، انقلاب صنعتی، جهانگردی نوین (گی و فایوسولا، 1388).

.....................

- وضعیت ایران در صنعت گردشگری  
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه 10 جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراست با این وجود از لحاظ بهره برداری از این منابع در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است. در حالی که سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در جاذبه های جهانگردی از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رس (تقوایی، 1387).  
....................

- موانع رشد صنعت گردشگری در ایران    
علی رقم  آنکه ایران یکی از کشورهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب میشود اما به دلایل بسیاری رشد این بخش در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مطلوب و قابل توجه نبوده است. کارشناسان و صاحبنظران دلایل فراوانی را بعنوان موانع بر سر راه رشد این صنعت بیان نموده اند که مختصراً به هر یک از آنها میپردازیم.
1- ضعف مدیریت کلان در صنعت گردشگری           
...............

2- عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری

........................

3- ضعف در اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه جذب گردشگر

..............................

4- ناهنجاری ها و ضعف های فرهنگی جامعه

................

5- سایر  موانع رشد صنعت گردشگری در ایران

................

- طبیعت گردی[1]

در مباحث گردشگری، جذابیت­های منحصر به فردی در صحنه­ رقابت بین­ المللی وجود دارد، که برگ برنده کشورهای رقیب محسوب می­ شود، منظری که از دریچه آن می­ توان به بخشی از اهداف اقتصادی، فرهنگی و یا حتی سیاسی به آسانی دست یافت. در این راستا، طبیعت گردی، کلید طلایی کشورهایی به حساب می­ آید که در بازار مدرنیته و عصر کامپیوتر، به جای زندگی مجازی، زندگی طبیعی را در معرض دید همگان قرار می­ دهند و به­ ویژه این نوع از توریسم در کشوری هم­چون ایران که گستره وسیعی از انواع مناطق جغرافیایی گوناگون از کویر تا جنگل را در برگرفته و در کوه و دشت و کویر و جنگل و ساحل روستاهایی مملو از فرهنگ غنی ایرانی دارد می­ تواند پربارتر و جذاب­تر از هر نقطه دیگر دنیا باشد» (خورسندی، 1388).

.............

- مشکلات طبیعت گردی در ایران

- فقدان مهارتهای مدیریتی

 یکی از مشکلات شایع در کشورهای آسیایی ضعف مهارتهای مدیریتی در طرح های اجرا شده توسط مردم است. همچنین این ضعف گریبان گیر دولتهای محلی، مقامات مسئول و کارکنان این نهادها در طرح ریزی

...................

-اهمیت بهداشت سایت های گردشگری  

انسان در جهان معاصر در لحظات بسیار حساسی از حیات خود قرار دارد. با گذشت قرنها از زندگی بشر بر روی كره زمین و ظهور و مبارزه انسانهای فرهیخته بسیاری در طول تاریخ برای برقراری مساوات، عدالت و

...............

انواع اثرات زیست محیطی گردشگری

گردشگری هم می تواند اثرات مثبت بر محیط زیست بگذارد و هم اثرات منفی و یا اینکه هیچ اثر قابل توجهی نداشته باشد؛ البته این موضوع بستگی دارد به اینكه گردشگری چگونه توسعه یافته و چگونه برنامه ریزی و مدیریت شده است. همانند سایر گروههای گردشگری، توریسم ساحلی نیز پیامدهای مثبت و منفی

...................

توسعه پایدار گردشگری 

راهکار کاهش یا حذف اثرات منفی گردشگری، توسعه پایدار آن  و اصل برنامه ریزی برای گردشگری است. برای رسیدن به هدف توسعه پایدار، برنامه ریزی گردشگری باید به اندازه كافی متمركز باشد. نه اینكه تحت عناوین سیستم های اكولوژیكی و سیاسی باشد و برای اینكار لازم است تا گردشگری قطعه قطعه موجود، جایگزین یک گردشگری با مقیاس بزرگتر و یكپارچه تر و با آگاهی بسیار بیشتر به وابستگی گردشگری به منابع فرهنگی و طبیعی شده و سیاستها از كمیت بسوی كیفیت هدایت شود (گون[2]، 1994).

....................

منابع

اسماعیلی، تریفه.(1382). «گردشگری روستایی». در کتاب ماه تاریخ و جغرافیا. ش 74. آذر. صص 99 تا 102.

پاپلی یزدی، م و سقایی، م. 1385. گردشگری: ماهیت و مفاهیم، چاپ اول، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران: 185 صفحه.

...................

..............

 

 


[1] - Ecotourism

[2] - Gunn

قیمت محصول : 20000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری گردشگری مبانی نظری طبیعت گردی بهداشت سایت گردشگری






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری,

تاريخ : پنجشنبه 7 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی

مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی

فرمت فایل : docx

حجم : 48

صفحات : 33

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

خلاصه ای از کار:

ناهنجاری اجتماعی و گردشگری

- مقدمه

سفر همواره جایگاه خاصی را در فرهنگ تمدن و ادیان کشورهای مختلف جهان و بخصوص ایران با تمدن 7000 ساله اش، داشته است. فولکلور کشورهایی مانند ایتالیا، یونان و چین پر است از افسانه ها، قهرمانان و آداب و رسومی که سفر نقشی کلیدی را در آن ایفا می کند. در فرهنگ ایرانی  اسلامی

...............

- موقعیت ایران در صنعت گردشگری   
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه 10 جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراست با این وجود از لحاظ بهره برداری از این منابع در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است. در حالی که سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در جاذبه های جهانگردی از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رسد.   
.................

- موانع رشد صنعت گردشگری در ایران
علی رقم  آنکه ایران یکی از کشورهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب میشود اما به دلایل بسیاری رشد این بخش در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مطلوب و قابل توجه نبوده است. کارشناسان و صاحبنظران دلایل فراوانی را بعنوان موانع بر سر راه رشد این صنعت بیان نموده اند که مختصراً به هر یک از آنها میپردازیم.
1- ضعف مدیریت کلان در صنعت گردشگری          
...................

2- عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری   

..................

- عوامل و عناصر موثر در صنعت گردشگری  
در صنعت گردشگری بخش دولتی و خصوصی مکمل همدیگر هستند و نبود یکی از آنها باعث نا کارآمدی وجود دیگری میشود، لذا باید بخش دولتی و بخش خصوصی هر یک در جایگاه خود قرار بگیرند تا شاهد رشد و شکوفائی این صنعت باشیم.  
................

شناسائی فرصت های پنهان گردشگری در ایران و اثرات آن بر جامعه   
در کشور ما ایران فرصت های گردشگری فراوانی وجود دارد که تاکنون به آنها پرداخته نشده است.

..............

- هنجارهای اجتماعی

در اصطلاح دانش جامعه‌شناسی به یک الگوی رفتاری گفته می‌شود که روابط و کنش‌های اجتماعی را تنظیم می‌کند، اکثریت جامعه خود را به آن پایبند می‌دانند و در صورتی که شخصی آن را رعایت نکند، جامعه او را مجازات می‌کند.

.............

ویژگی های هنجار :

1- هنجار ، استاندارد شرایط است و صرفاً بخاطر استحکام شرایط وضع می شود.

2- وجود هنجار در شرایط مختلف به شخص کمک می کند که چگونه در یک وضع خاص رفتار کند، بدون اینکه خود متحمل زحمتی شود.

.............

درون ذهنی کردن (ملکه ساختن) هنجارها

آدمها در نتیجه ی یک فراگرد موفق اجتماعی شدن ، هنجارهای یک فرهنگ را ملکه ی ذهنشان می.

..............

سلسله مراتب هنجارها

هنجارها از نظر الزام و اهمیت یکسان نیستند ، چنان که برخی هنجارها از چنان اهمیت و الزامی

..............

- ناهنجاری های اجتماعی یا انحراف اجتماعی

جامعه شناسان، هرگونه رفتاری را که با چشم داشت های جامعه یا گروه معینی در داخل جامعه، تطابق نداشته باشد، انحراف (نا به هنجاری) می نامند. در واقع، انحراف، به دوری جستن از هنجارها

............

- نقش هنجارهای اجتماعی و امنیت اجتماعی در توسعه پایدار گردشگری

مفهوم امنیت همچون بسیاری از مفاهیم دیگر،‌ در طول تاریخ تغییر یافته و روندی رو به رشد داشته است. شک نیست که مفهوم « امنیت»‌ همسان و موازی با مفهوم «بشر» تعالی یافته،‌ تا امروزه ما تعریفی بسیار متفاوت از تعریف اولیه آن داشته باشیم. چنان که در دوران ماقبل از تاریخ، امنیت، تنها

...........

- هنجار های اجتماعی و توسعه نیافتگی ایران

توسعه اصطلاحی است كه در مجامع و محافل و نوشته های گوناگون به تنهایی یا به همراه

.............

- آسیب شناسی اجتماعی ناهنجاری ها

آسیب شناسی اجتماعی، به شناخت علل و عوامل، نشانه ها و علایم آسیب پذیری یا آسیب گیری انسان در جامعه و زندگی اجتماعی یعنی تربیتی، فرهنگی و اجتماعی می پردازد. آسیب ها و زیان ها ممکن است دارای زمینه های مادی باشد یا از امور غیر مادی یا از هر دو دسته امور منشأ گیرند.

...................

- قابلیت اصلاح مسائل اجتماعی

معیار دیگر برای شناخت مسائل اجتماعی این است كه مردم معتقد باشند این مسائل قابل اصلاح است و البته این مسایل از نوع مسایل آشكار هستند و نه همه مسایل اجتماعی. جبرگرایی و یا

......................

منابع

 

ازكیا، مصطفی، 1379 : جامعه شناسی توسعه و توسعه نیافتگی روستایی ایران، انتشارات اطلاعات، تهران.

پوریا، پ. 1374. مقدمه ای بر برنامه ریزی جهانگردی. ماهنامه اطلاعات سیاسی، اقتصادی، شماره 45 و 46، صص 17-24.

..................

قیمت محصول : 21000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری گردشگری مبانی نظری ناهنجاری اجتماعی






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری گردشگری و ناهنجاری اجتماعی,

<-BloTitle->
<-BloText->

آگهی رایگان سرگرمی خرید