آرماگدون گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریكا

فرمت فایل : pdf
حجم : 84
صفحات : 159
گروه : علوم سیاسی |
توضیحات محصول :
پایان نامه آرماگدون گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریكا
مقدمه:
روایت ادیان مختلف از آخرالزمان بخش مهمی از هویت جامعه بشری را شکل داده است. به طوری که بسیاری از تعاملات بشر به ویژه در سطح بینالمللی و نحوه این روابط ریشه در رویکردی دارد که پیروان ادیان مختلف به آخر الزمان دارند و ویژگیهای قابل تأملی را متوجه الگوی رفتاری کشورها کرده است.
رویکردی که هر قوم به این موضوع دارد نوع مأموریت آن قوم را مشخص میکند. این مأموریت به ابعاد گوناگون زندگی این قوم یعنی فرهنگ، اقتصاد، سیاست داخلی و سیاست خارجی تسرّی پیدا میکند و در واقع یکی از عوامل کلان در سامان بخشی سیاستهای یک کشور است. پیشبرد جهان به سمت الگویی که برای آخرالزمان ترسیم شده یکی از دغدغههای اصلی پیروان ادیان مختلف است. در این الگو حق و باطل تعریف شده است و این درگیریهای زیادی را بین ملتهای مختلف شکل میدهد. یکی از این روایتها، روایت کتاب عهد عتیق از برخوردی است که در آخرالزمان پدید میآید. این روایت که به «هارو مجدون» یا «آرماگدون» معروف است امروز شکل دهنده بخش عظیمی از رفتاری است که در درون جهان صورت میگیرد و جهان بیرون از آن را نیز دستخوش تحول کرده است. همانطور که در صفحات بعدی به خوبی توصیف خواهد شد ایالات متحده آمریکا بعد از انحراف مسیحیت پروتستانی و نزدیک شدن ایدههای آن با ایدههای صهیونیسم یهودی به شدت تحت تأثیر این روایت تفوق جویانه از آخرالزمان قرار گرفته است. اگرچه سیاستهای اعلامی ایالات متحده مبتنی بر اصول مکتب سکولاریسم معرفی میشود، اما سیاستهای اعمالی این دولت به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم براساس اصول مذهبی و دینی بنا شده است. اشاره بوش «به جنگهای صلیبی» بعد از ضد واقعیت «یازدهم سپتامبر» و تشابه این دو پدیده به یکدیگر گویای عمق و ریشههای مذهبی در افکار «سیاست سازان» جامعه آمریکا دارد. بنابراین آمریکا دارای نظام ارزشهایی است که از آن میتواند به ایدئولوژی تعبیر نمود و نومحافظهکاری آمریکا به شدت تحت تأثیر این ارزشها قرار دارد. این ایدئولوژی پیوند عمیقی بین صهیونیسم و پروتستانیسم ایجاد کرده است که سیاست خارجی آمریکا را تعیین میکند. در این راستا بوش به شدت تحت تأثیر کشیشهای مسیحی است که از آنها به عنوان «صهیونیستهای مسیحی» نام برده می شود. این دسته بقای آمریکا را منوط به بقای اسرائیل میدانند و به ائتلاف خیر (اسرائیل و آمریکا) در مقابل ائتلاف شر (مسلمانان و ادیان دیگر) تأکید دارند. بنابراین صدور ارزشهای آمریکای حالتی مذهبی به خود گرفته است.
در این تحقیق تلاش میشود تأثیر ایده مذهبی آرماگدون بر سیاست خارجی ایالات متحده مورد بررسی قرار گیرد.
فصل اول: سیری در تاریخ؛
آرماگدون گراها کیستند و چه میگویند؟
برای ترسیم مسیر مطالعاتی موضوع تحقیق لازم است ابتدا از ریشه بحث که ایده «صهیونیسم» است آغاز کنیم.
«صهیونیسم» اندیشهای سیاسی است که معتقد است در کتاب عهد عتیق (تورات) به یهودیان وعده داده شده به ارض موعود که خداوند به ابراهیم و اخلافش وعده داده بازخواهند گشت. براساس این ایده در کتاب مقدس یهودیان محدوده این سرزمین از نیل تا فرات مشخص شده است. در متنی منسوب به ارمیای نبی آمده است «سرانجام روزی اسرائیلیهای پراکنده در جهان دوباره در این سرزمین جمع خواهند شد. آنها دوباره خواهند آمد و بر فراز ارتفاعات صهیون آواز خواهند خواند.» (۱)
جنبش صهیونیستی در واقع حرکتی مستقل و متکی به خود نبود؛ بلکه همزمان با رشد رقابتهای استعماری و امپریالیستی در اروپا به وجود آمد. اندیشه صهیونیسم صهیونیستی، یعنی بازگشت به فلسطین و تأسیس حکومت اسرائیل، در اصل از سوی قدرتهای استعماری رقیب در اروپا مطرح شد و بعدها بورژوازی یهود نیز برای دستیابی به اهداف خود، با سرمایه داری اروپا همدست شد و حرکت صهیونیستی را بنا نهاد. واژه «صهیونیسم» نخستین بار از سوی «ناتان بیرن بام»، یک یهودی اتریشی، در مقالهای که در سال ۱۸۸۶ انتشار یافت، مطرح شد. او مفهوم این واژه را «استقرار دوباره ملت یهود در خاک فلسطین معنا کرده است. (۲)
اندیشه تأسیس دولتی برای قوم یهود، سابقهای استعماری دارد و به زمان «ناپلئون بناپارت» باز میگردد. او در سال ۱۷۹۹ با صدور فرمانی از یهودیان خواست تا تحت لوای وی جمع شوند و در مقابل به آنها وعده داد تا سرزمین مقدسی را در اختیار آنان قرار دهد و عظمت و شکوه اورشلیم باستانی را زنده کند. (۳)
فهرست
عنوان صفحه
مقدمه.................................... 1
ـ فصل اول
سیری در تاریخ؛ آرماگدونگراها كیستند و چه میگویند 4
انحراف در مسیحیت و بازگشت به آموزههای یهود 11
پیوریتنها و نفوذ یهودیت در امریكا....... 18
شكلگیری جریان مسیحیت صهیونیستی در امریكا 23
آرماگدون چیست؟.......................... 26
منابع فصل اول........................... 40
ـ فصل دوم
خاستگاههای قدرت یهودیان در امریكا....... 44
خاستگاه اول: ویژگیهای جامعه یهود........ 46
خاستگاه دوم: لابی یهودیان................ 52
خاستگاه سوم: حضور در قوای مقننه و مجریه امریكا 57
خاستگاه چهارم: رسانهها.................. 62
تلویزیون و رادیوی امریكا و نفوذ یهودیان..... 63
مطبوعات امریكا و نفوذ یهودیان............... 65
سینمای جهان و نفوذ یهودیان.................. 69
منابع فصل دوم........................... 84
ـ فصل سوم
تاثیر آرماگدونگرایی بر سیاست خارجی امریكا 87
دلایل استراتژیك حمایت امریكا از اسرائیل . 90
بررسی تاریخی روابط آمریكا و اسرائیل..... 91
دوران جرج بوش پسر، 11 سپتامبر و رابطه با اسرائیل 102
آینده روابط امریكا و اسرائیل........... 109
خوب در مقابل شیطان..................... 114
جنگ عراق و ایده آرماگدون............... 118
منابع فصل سوم.......................... 122
ـ فصل چهارم
تاثر آموزههای دینی مسیحیان صهیونیست بر جریان نظریهپردازی در دانشگاهها................................ 124
آراء فرانسیس فوكویاما.................. 127
فوكویاما و تعبیر اسلام فاشیستی.......... 131
آراء ساموئل هانتینگتون................. 136
برخورد تمدنها و ساموئل هانتینگتون...... 141
منابع فصل چهارم........................ 146
نتیجهگیری.............................. 147
پایان نامه آرماگدون گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریكا دانلود مقاله دانلود تحقیق دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پایان نامه کارشناسی دانلود پایان نامه ارشد دانلود پروژه دانلود پروژه پایانی دانلود پروپوزال دانلود گزارش کار آموزی دانلود پاورپوینت دانلود پرسشنامه دانلود فایل
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
آرماگدون گرایی و تأثیر آن بر سیاست خارجی ایالات متحده آمریكا,
پژوهش تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

فرمت فایل : doc
حجم : 186
صفحات : 227
گروه : علوم سیاسی |
توضیحات محصول :
تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس»
رشته علوم سیاسی
رسالت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران این است كه حق گرفتنی است و این شدنی است همانطور كه در نقطه از جهان، یعنی ایران روی داد، قادر به تشكیل آن در جای جای این جهان نیز می توان بود ماهیت ام القرایی ایران اسلامی پس از استقرار پایه های حكومتی خود روی به سوی ماورای مرزهای جغرافیایی خود گروید، بطوریكه در چشم انداز جهانی پیام اصلی خود را به دورترین نقاط جهان رسانید. از جمله ارزشهای معنوی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بخشیدن روحیه ایثار و از خود گذشتگی و شهادت طلبی است, كه این باعث مبارزه اسلامی علیه سلطه گردید، و گروههای مبارز و نهضت های اسلامی تاثیر زیادی از آن پذیرفته اند كه امروزه شهادت طلبی, رستگاری, یكی از شیوه های بسیار قوی و تاثیر گذار در مبارزات گروههای جهادی به شمار می رود.
بطوریكه بسیاری از صاحب نظران و حتی كشورهای اشغالگر و حامیان آنها به آن تكیه دارند و آنرا متاثر از نیروهای انقلاب اسلامی ایران می دانند.
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار | 1 |
فصل اول (کلیات) | 3 |
مقدمه | 4 |
بیان مسئله و تعریف آن | 4 |
بررسی سوابق و ادبیات موضوع «پیشینه موضوع» | 5 |
هدف پژوهش | 6 |
پرسش اصلی پژوهش | 7 |
فرضیه ها | 8 |
تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم و متغیرها | 8 |
روش تحقیق و گردآوری داده ها | 9 |
حدود قلمرو پژوهش | 10 |
موانع، مشکلات و محدودیتهای تحقیق | 10 |
سازماندهی پژوهش | 11 |
فصل دوم: مباحث نظری و تئوریک تحقیق | 12 |
سیاست | 13 |
سیاست در معنای عام | 14 |
سیاست در معنای خاص | 14 |
سیاست از دیدگاه ریمون آرون | 14 |
سیاست خارجی | 15 |
سیاست خارجی از دیدگاه اسلام | 16 |
سیاست خارجی ایران در بدو انقلاب | 16 |
اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در بدو انقلاب «از دیدگاه امام خمینی» | 18 |
سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران | 18 |
اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع جهانی | 20 |
اصول و مبانی سیاست خارجی، موانع منطقه ای | 22 |
اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع نهضت های آزادی بخش | 22 |
اصول و مبانی سیاست خارجی، مواضع گروههای مبارز فلسطین | 23 |
دیدگاه امام خمینی در رابطه با اسرائیل | 24 |
سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای هاشمی رفسنجانی | 24 |
تغییر الگوی رفتاری سیاست خارجی به مصالحه و همزیستی | 26 |
سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای خاتمی | 26 |
تنش زدایی، اصول مطرح در سیاست خارجی | 27 |
فصل سوم – بخش اول | 29 |
تاریخچه فلسطین | 30 |
قدمت فلسطین | 30 |
مهاجرت یهودیان – طرح صهیونیست | 31 |
کنگره استعماری 1907 | 33 |
جنگ جهانی اول | 36 |
قیمومیت انگلیس بر فلسطین | 37 |
جنبش اعراب و سرکوب انگلیس | 38 |
کمیته فلسطین و طرح تقسیم | 40 |
قطعنامه 181 مجمع عمومی | 41 |
اعلام تشکیل دولت یهود و حمله اعراب | 43 |
فصل سوم – بخش دوم | 46 |
انگیزه ها و اهداف | 47 |
اهداف | 47 |
اساس نامه یا میثاق نامه حماس | 48 |
روش های جنبش حماس برای دستیابی به هدفهای استراتژیک | 50 |
وجوب جهان برای آزادی فلسطین | 57 |
همبستگی اجتماعی حماس | 58 |
جهان شمولی دایره مبارزات فلسطین از دیدگاه حماس | 60 |
حمایت های حماس | 63 |
طرح حماس برای اتحاد گروه ها | 63 |
مساله اسراء هدف حماس | 64 |
رد راه حل های سازش با صهیونیسم | 67 |
آتش بس مشروط حماس «خروج اسرائیل از نوار غزه» | 68 |
مواضع جدید حماس، پس از شهادت شیخ یاسین رهبر حماس | 69 |
نابودی رژیم صهیونیستی از سرکوب حماس آسانتر است «خالد مشعل» | 73 |
عدم ادغام حماس و دولت خودگردان | 74 |
فصل سوم – بخش سوم | 76 |
مخالفت شدید حماس با تشکیل دولت فلسطین | 77 |
تشکیلات خودگردان و مواضع حماس | 79 |
مواضع تشکیلات خودگردان و حماس در رابطه با گفتگو با اسرائیل | 80 |
اقتدار حماس، انزوای عرفات | 83 |
از شعار تا عمل (عقب نشینی گام به گام سازمان آزادیبخش فلسطین) | 84 |
توطئه نقشه راه | 85 |
جنبش های اسلامی و ملی فلسطین و موضع حماس | 86 |
کنفرانس عقبه مخالفت حماس و فتح «عبدالعزیز رنتیسی» | 91 |
فصل چهارم – بخش اول |
|
جهاد اسلامی فلسطین | 93 |
از ظهور تا شهادت شیخ عزالدین قسام | 94 |
قیام عزالدین قسام | 94 |
اخوان المسلمین از جنبش جهاد اسلامی | 96 |
زمینه های ظهور جنبش جهاد اسلامی | 97 |
تأسیس جنبش جهاد اسلامی | 98 |
رهبری و اعضای جنبش جهاد اسلامی | 101 |
فعالیت های جنبش جهاد اسلامی | 104 |
جهاد مصلحانه | 106 |
فعالیت های شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی | 107 |
تدابیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با عملیات نظامی حماس | 110 |
مواضع جهاد اسلامی فلسطین نسبت به مسئله صلح | 112 |
فصل چهارم – بخش دوم |
|
جهاد اسلامی و گروههای فلسطین | 115 |
جهاد اسلامی فلسطین و حماس | 116 |
جهاد اسلامی و دولت مستقل فلسطین | 117 |
جهاد اسلامی و سازمان آزادی بخش | 118 |
اختلافات و دیدگاه جنبش اسلامی و سازمان آزادی بخش فلسطین | 119 |
شهرت حماس بیش از جهاد اسلامی | 121 |
فصل چهارم – بخش سوم |
|
انتفاضه | 123 |
انتفاضه معنی و مفهوم | 124 |
انتفاضه فلسطین | 125 |
علل انتفاضه | 126 |
واقعیت های انتفاضه از زبان آمار | 128 |
اهداف انتفاضه | 129 |
انقلاب اسلامی ایران مهمترین عامل موثر در شروع و استمرار انتفاضه | 130 |
نقش جنبش مقاومت حماس و جهاد اسلامی در قیام فلسطینیان | 132 |
نقش جهاد اسلامی در انتفاضه 1987 | 135 |
انتفاضه از دیدگاه رئیس دفتر سیاسی حماس خالد مشعل | 140 |
انتفاضه از دیدگاه شیخ ابراهیم القوقا یکی از رهبران حماس | 145 |
انتفاضه از دیدگاه دکتر حلمی محمد القاعوده نویسنده مصری | 146 |
فصل پنجم – بخش اول |
|
تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر دو گروه جهاد اسلامی فلسطین و حماس | 147 |
تأثیرپذیری گروههای اسلامی فلسطین از انقلاب اسلامی ایران | 148 |
بازتاب انقلاب اسلامی ایران «شکل گیری جهاد اسلامی فلسطین» | 150 |
پیروزی حزب ا... الگوی مبارزات فلسطین | 152 |
ایران الگوی مبارزات جهاد اسلامی | 153 |
ایران و دو حادثه شگفت انگیز برای مقاومت فلسطین | 156 |
انتفاضه شیوه های مبارزاتی مردم ایران در زمان انقلاب | 157 |
توانمندی نظامی ایران خطری برای اسرائیل | 159 |
فصل پنجم بخش دوم |
|
رهبران ایران و مقاومت فلسطین | 164 |
الف- سیاست تصمیم گیری رهبران ایران | 165 |
ب-دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در رابطه با اسرائیل «امام خمینی، آیت الله خامنه ای …» | 166 |
طرح روز جهانی قدس، احیای جنبشهای اسلامی و بسیج مسلمانان | 170 |
آیت الله خامنه ای و حمایت از مقاومت فلسطین | 172 |
آقای خاتمی و حمایت از مقاومت فلسطین | 174 |
وحدت نظر جهاد اسلامی فلسطین و رهبران جمهوری اسلامی ایران «زوال اسرائیل» | 176 |
جنبش جهاد اسلامی و تاثیر اندیشه های امام خمینی (ره) | 177 |
رهبریت ایران و جنبش جهاد اسلامی فلسطین «دكتر رمضان عبدالله دبیر كل جنبش اسلامی فلسطین» | 179 |
فصل پنجم بخش سوم |
|
حمایت ایران از مقاومت فلسطین حماس و جهاد اسلامی | 180 |
ایران و حمایت از مقاومت فلسطین | 181 |
ارتباط سازمان جهاد اسلامی فلسطین با جمهوری اسلامی ایران | 182 |
حمایت های مالی، نظامی حماس و جهاد اسلامی | 185 |
ایران یكی از منابع مالی جهاد اسلامی | 188 |
آینده منازعه فلسطین و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران | 190 |
فصل ششم بخش اول |
|
بازدارندگی ایران در روند صلح | 193 |
واكنش ایران و دیگر كشورها در قبال توافقنامه اسلو «غزه-اریما» | 194 |
انتفاضه و نقش بازدارندگی ایران در روند صلح | 195 |
جهاد اسلامی فلسطین و نقش بازدارندگی ایران در روند صلح | 195 |
حماس و نقش باز دارندگی ایران در روند صلح | 196 |
فشار غرب و آمریكا بر ایران در پی حمایت از مقاومت فلسطین | 198 |
فصل ششم – بخش دوم |
|
کنفرانس تهران | 200 |
کنفرانس تهران در حمایت از انتفاضه فلسطین | 201 |
تحریف واقعیت ها به وسیله یهودیان | 202 |
دستاوردهای کنفرانس حمایت از انتفاضه در تهران | 203 |
کنفرانس تهران و تشکیل دادگاه بین المللی جنایات جنگی | 205 |
سازمان کنفرانس اسلامی ونقش بازدارندگی ایران در روند صلح | 205 |
فصل ششم – بخش سوم |
|
پیروزی حماس در انتخابات | 208 |
پیروزی جنبش حماس در انتخابات شهرداری ها «نوار غزه» | 209 |
پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی | 211 |
بررسی علل پیروزی و آینده تشکیلات حماس | 213 |
علل ناکامی فتح | 215 |
علل پیروزی حماس | 217 |
مسئولیتهای حماس | 219 |
ورود خالد مشعل به تهران و حمایتهای رهبر انقلاب | 221 |
کمک 250 میلیون دلاری ایران به حماس | 223 |
نخست وزیر و رئیس مجلس جدید فلسطین | 224 |
همه پرسی برای برسمیت شناخت اسرائیل | 225 |
نتیجه گیری | 227 |
دانلود پایان نامه تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران «در دو دوره آقای هاشمی و آقای خاتمی» بر گروههای مقاومت اسلامی فلسطین «جهاد اسلامی و حماس» تحقیق سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای هاشمی رفسنجانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در دوره حکومت آقای خاتمی و رفسنجانی تنش زدایی، اصول مطرح در سیاست خارجی روش های جنبش حماس برای
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پژوهش تأثیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران,
مطالعه تأثیر سیاست قیمت تضمینی در تولید دانه¬های روغنی

فرمت فایل : doc
حجم : 169
صفحات : 106
گروه : کشاورزی |
توضیحات محصول :
سویا کلزا پنبه قیمت¬گذاری محصول یارانه تضمین خرید
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
مطالعه تأثیر سیاست قیمت تضمینی در تولید دانه¬های روغنی,
اهمیت اقدامات جنگ الكترونیك

فرمت فایل : doc
حجم : 13
صفحات : 10
گروه : برق ،الکترونیک و مخابرات |
توضیحات محصول :
اهمیت اقدامات جنگ الكترونیك
جایگاه اقدامات جنگ الكترونیك
جنبههای تاكتیكی
اهمیت اقدامات جنگ الكترونیك:
استفاده از تجهیزات الكترونیكی یا بطور مستقل انجام میگیرد. مانند رادارها و مخابرات و یا به صورت همراه و جزئی از سلاحهای نظامی دفاعی، مانند موشكها و هواپیماها بكار برده میشود كه در هر حال كاربرد صحیح آنها بهر صورتی كه باشد، باعث ارتقاء سرعت، وقت و قدرت نظامی شده و موجب میگردد تا ضریب موفقیت در جنگهای امروزی بالا رود. ماحصل كلام اینكه در پرتو این كاربرد، شرایط میادین نبرد بگونهای رقم زده شده است كه امروزه این میدانها علاوه بر ایجاد عمق، پهناور و قضا دارای بعد چهارمی بنام «قلمرو و طیف امواج الكترومغناطیسی، هم شدهاند. این بعد آنچنان در تمامی زوایا و نقاط صحنههای نبرد نفوذ در رسوخ كرده است كه شاید بتوان گفت بدون توجه به آن پیشرفت در سایر ابعاد جنگ هم، امكان پذیر نخواهد بود. با آنكه این قلمرو (طیف امواج الكترومغناطیسی) نیز همانند زمان بطور فیزیكی ملموس و مشهود نمیباشد، ولی دارای اثرات و نتایجی است كه ارزش حضور آن را تأیید می كند، از طرف دیگر مطرح شدن نگرش سیستمی نسبت به جنگها و شازعات بشری در قالب اصول و تئوریهای فرماندهی و كنترل ، نیروهای نظامی و درگیر را آن چنان به ارتباطات قوی و پیچیده هدایت و كنترلهای سریع و نیز تصمیمگیریهای قاطع و به موقع نیازمند كرده است كه نقش تجهیزات الكترونیكی و مخابراتی در اجرای این اصول و شیوهها را نه تنها انكار ناپذیر بلكه هر اقدامی بدون آنها را امكان ناپذیر می نمایاند. مورد دیگر اینكه ، با توجه به ضرورت شناسائی رقبا و دشمنان در صحنههای جهانی و منطقهای برای یك كشور و اطلاع از شرایط كه آن كشور را جهت ایفای نقش منطقهای و جهانی و حداقل حفظ موجودیت خود، توانمند میسازد.
اهمیت و ارزشی بدست آوردن اطلاعات و آگاهیهای كیفی، دقیق و سریع بیش از بیش مشخص میشود، با توجه به موارد فوق ، جا دارد كه این دوران را «عصر اطلاعات» نامگذاری نمایند.
اهمیت اقدامات جنگ الكترونیك
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
اهمیت اقدامات جنگ الكترونیك,
تحلیل محتوای رای دیوان بین المللی دادگستری در قضیه اقدامات نظامی وشبه نظامی ایالات متحده علیه نیكاراگوا

فرمت فایل : doc
حجم : 35
صفحات : 34
گروه : حقوق |
توضیحات محصول :
تحلیل محتوای رای دیوان بین المللی دادگستری در قضیه اقدامات نظامی وشبه نظامی ایالات متحده علیه نیكاراگوا
دیوان بین المللی دادگستری اصلی ترین ركن قضایی سازمان ملل متحد است. خود این سازمان در واقع یك سیستم است كه برای تضمین امنیت و رسیدن به صلح دائمی ایجاد شد.
در جامعه داخلی به واسطه قدمت و وجود حافظه تاریخی و اشتراكات متعدد ، مجموعه ای آرمان و ارزشهای جمعی وجود دارد و قدرت برخواسته و ناشی از این ارزش و آرمانها و آمالهاست. این اشتراكات و باورها و علائق جمعی را community یا گماین شافت می گویند. و نهادها و سیستمهایی كه برای دفاع و حفظ و ارتقاء ارزشها بوجود آمده اند را گزل شافت گویند كه همان society می باشد. در نظام داخلی از آرمان قدرت بوجود می آید ولی در نظام بین المللی قدرتها سعی می كنند آرمان را پدید آورند. در جامعه بین المللی اول International society بوجود آمد و بعد سعی كردند International community را بوجود آورند International community همان ارزشها و همان نرمهای بنیادین و عمومی هستند. سازمان ملل متحد به عنوان یك سیستم ایجاد شد كه امنیت را تضمین كند و بعد به سوی تأمین همیشگی صلح گام بردارد. دولتها در قالب سازمان ملل و سازمانهای بین المللی دیگر شروع كردند به مطرح كردن یك سری ارزشهای بنیادین. و به تدریج این ارزشها از اعتبار و ضمانت اجرا برخوردار شدند و خود دولتها و اراده آنها را متأثر ساختند. جامعه بین المللی در ابتدا متشكل از اجتماع دولتها بود كه این د ولتها به عنوان صاحبان قدرت بر آن حاكم بودند و در این جامعه بین المللی همه چیز منوط به اراده این دولتها بود و تمام منابع حقوق بین الملل نیز از اراده دولتها ناشی می شد. اما بتدریج و با گذشت زمان خود همین دولتها به عنوان قدرتهای موجود در جامعه بین المللی تحت تاثیر تحولات سیاسی و اجتماعی در درون كشورها یشان و در كل جامعهء بین المللی شروع نمودندبه صدور قطعنامه و اعلامیه هایی كه متضمن دسته ای از ارزشها بود نظیر میثاقین حقوق بشر و اعلامیه جهانی حقوق بشر، اعلامیه 1970؛ اعلامیه هزاره .... با صدور این قطعنامه ها و تلاش برای آموزش و ترویج و اجرای ارزشهای نهفته در آنها، بتدریج در جامعه بین المللی یك توافقی كلی بر روی پاره ای از ارزشها صورت گرفت. هسته اصلی تمام این ارزشها دو نرم بینادین صلح و بشریت است. با پیدایش و قوام یافتن این ارزشها، در جامعه بین المللی یك فضای تنفسی جدیدی ایجاد شد كه دولتها در این فضا می بایستی فعالیت نمایند و با هم تعامل داشته باشند. فضایی كه بر مبنای احترام به دو نرم بنیادین صلح و بشریت قرار داشت. در این جامعه بین المللی اراده مطلق دولتها به نرمها و ارزشهای بنیادین برخورد كرد و متوقف شد و از اینجا بود كه بر اراده دولتها حد ایجاد شد. در واقع نهادهای بین المللی به عنوان International society موجد ارزشهای بین اللملی International community شدند. دیوان بین المللی دادگستری نیز بخشی از سیستم سازمان ملل است و آن نیز باید به عنوان یك بازیگر بین المللی به تحولات روی داده در ساختار سیاسی اجتماعی جامعه بین المللی و برتری یافتن برخی از ارزشها بر اراده دولتها توجه داشته باشد. چون ارزش است كه حكم می كند چگونه رفتار كنیم. در ارزشهای آزادی ، برابری، همبستگی، مداراو احترام به طبیعت وجود مردم و ملت است كه موج می زند نه قدرت دولت. برای نهادین شدن ارزشها نیازمند ابزار و آیین هستیم و دیوان خودش یكی از این ابزارها است. كار دیوان است كه بگوید محتوای نرم افزایش پیدا كرده است دیوان آزمون ارزش افزوده را در مورد ارزشها و فرمها انجام می دهد.
Test added values
ارزشßنرم ß قاعده.
زمان گرچه قابل اثبات نیست اما اصل است، همیشه وجود دارد. زمان هم در تدوین قاعده موثر است و هم در تحول آن؛ پس قاعده تابع زمان یاtime است و قاضی باید به آن توجه نماید.
در تحلیل آرای دیوان نمی توانیم از خودمان چیزی اضافه كنیم بلكه باید دید دیوان چگونه به عنصر زمان توجه داشته و چگونه با بسط یافتن ارزشها برخورد كرده است. توجه دیوان به عنصر زمان و تحول و گسترش ارزشها منجر به پاره ای ساختارشكنی ها توسط دیوان می شود و هنراصلی تحلیل آرا منعكس ساختن و روشن ساختن همین ساختار شكنی ها می باشد. تلاش می شود تحلیل رای دیوان در قضیه اقدامات نظامی و شبه نظامی ایالات متحده آمریكا علیه كوبا در چارچوب چنین پنداری صورت گیرد.
فهرست مطالب
مقدمه
ادعاها و احتجاجات طرفین اختلاف
ادعاهای دولت آمریكا
تغییر و اصلاح اعلامیه پذیرش صلاحیت اجباری دیوان توسط آمریكا
دو جانبه بودن رابطه حقوقی
پذیرش صلاحیت اجباری دیوان و رابطه قراردادی
معاهده مودت، بازرگانی و كشتیرانی بعنوان مبنای صلاحیت دیوان
چگونگی تشخیص عنصر روانی عرف در قضیه نیكاراگوا علیه آمریكا
نتیجه گیری
تحلیل محتوای رای دیوان بین المللی دادگستری در قضیه اقدامات نظامی وشبه نظامی ایالات متحده علیه نیكاراگوا
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
تحلیل محتوای رای دیوان بین المللی دادگستری در قضیه اقدامات نظامی وشبه نظامی ایالات متحده علیه نیكار,
پایان نامه بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو

فرمت فایل : doc
حجم : 383
صفحات : 178
گروه : پژوهش ها |
توضیحات محصول :
پایان نامه بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو
مقدمه
انسانها معمولاً علاقه مند هستند تا کارهای خود را از ساده ترین،کوتاهترین،کم هزینه ترین و سریعترین راه انجام دهند،این اصل پایه بسیاری از رفتارهای شخصی واجتماعی انسان می باشد و توجه به آن در طول تاریخ زمینه ساز بسیاری از اختراعات،اکتشافات وپیشرفت های بشری بوده است.
بدیهی است یکی از جنبه هایی که تحت تأثیر این تفکر قرار می گیرد کسب درآمد است تمایل به درآمد بیشتر از ساده ترین وسریعترین راه در فکر هرکسی وجود دارد آیا می توان از هر راه وبه هروسیله ای وبه هر قیمتی به آن دست یافت اینجاست که وجود چاره جویی برای کنترل ومهار عقلانی این تمایل ضروری بنظر می رسد جوامع بشری به استناد دستورات دینی، قواعد اخلاقی،عرضی و...قوانین ومقرراتی را برای قانونمند کردن کسب در آمد وضع کرده اند وحکومت آنها را اجرا می کند تا از هرج ومرج وتضیع حقوق سایرین جلوگیری شود،امکانات و فرصت های مساوی در اختیار همکاران قرار می گیرد تا افراد جامعه در مقابل فعالیتهای قانونی از در آمد مشروع برخوردار شوند ودراین فرآیند آسیب وضروری متوجه دیگران نشود اما همواره افرادی وجود دارند که از حد و مرز قانون خارج می شوند آنها دوست دارند با پای گذاشتن به هر راهی به درآمدهای کلان دست یابند برای آنان،قانونی،شرعی یا اخلاقی بودن کار ونوع فعالیت ارزشی ندارد وبه این موضوع که ممکن است به بهای بدست آوردن ثروت چه صدمات مادی ومعنوی به دیگران وارد می شود فکر نمی کنند واهمیتی نمی دهند هدف آنان رسیدن به ثروت ومکنت از سهل ترین وسریعترین راه ممکن می باشد و دراین راه استفاده از هر وسیله ای توجیه پذیر است،وجود این گرایش همراه با ضعف اعتقادی بعضاً افراد را به سوی سرقت وربودن مال دیگران سوق می دهد ودست به عملی می زنند که زشتی وقبح آن برکسی پوشیده نیست در بررسی آماد سرقتها معمولاً سرقت وسایط نقلیه در صدر قرار دارد واز ویژگی های وسائط نقلیه نیست به سایر اموال که باعث می شود سارقین تمایل بیشتری به سرقت آن نشان دهند می توان به این مطلب اشاره نمود که وسائط نقلیه هنگام سرقت نه تنها باری بر دوش سارقین تحمیل نمی کنند بلکه زمینه فرار سریع و اختفاء آنان را نیز فراهم می نمایند وسارقین مضافاً نیز می توانند دیگر اموال مسروقه را با آن حمل وجابجا کنند قیمت بالای وسائط نقلیه وقرار داشتن آن بعضاً دربیرون از محل سکونت مالکان نیز باعث وسوسه سارقین می گردد وبرابر آمارهای موجود هر سال هزاران خودرو مورد سرقت قرار می گیرد که بعضاً مالکان آنان از قشرهای کم درآمد محسوب می شوند وچه بسا خودرو مسروقه وسیله امرار معاش آنان وخانواده هایشان می باشد که با مشقت فراوان وبا قرض و وام بصورت اقساط خریداری شده است ومالک پس از سرقت نه تنها خودرو و وسیله امرارمعاش خود را ازدست داده است بلکه باید اقساط طولانی آن را نیز پرداخت نماید.
جوامع گوناگون بشری در طول تاریخ قوانین مختلفی را برای مقابله ومجازات سارقین تصویب واجرا نموده اند هرچند اجرای این قوانین در جلوگیری وکاهش سرقت بی تأثیر نبوده است اما نتوانسته کاهش چشمگیری بوجود بیاورد لذا امروزه ضمن حفظ قوانین مجازات مجرمین وحتی تشدید مجازاتها بنظر می رسد باید مسئولین به امر پیشگیری از جرم اهتمام جدی نشان دهند چون پیشگیری مقدم بر درمان است وهزینه کمتری را برجامعه تحمیل می نماید خوشبختانه در جامعه ما به این مهم توجه شایانی شده است واز آنجا که پلیس عهده دار نظم و امنیت ومقابله با مجرمین،سارقین وهنجارشکنان است درچارت سازمانی خود پلیس پیشگیری را تعریف نموده وبا تشکیل پلیس پیشگیری با چارت سازمانی مخصوص این وظیفه را برعهده گرفته است که با این تحقیق می تواند پلیس پیشگیری را درانجام وظایف خود یاری دهد وبا بررسی میزان اثر بخشی اقدامات مختلف پلیس پیشگیری در امر مبارزه با سرقت خودرو پیشنهادات وراهکارهای لازم را دراین خصوص در اختیار پلیس پیشگیری بگذارد تا انشاءالله شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه
طرح مسأله
سئوالات تحقیق
اهمیت وضرورت تحقیق
انگیزه تحقیق
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
نوع و روش تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل دوم ادبیات تحقیق
اثربخشی. 24
عناصر ضروری سازمان عبارتند از. 24
مفهوم و تعرف اثر بخشی. 25
اثر بخشی. 25
تفاوت اثر بخشی با کارآیی. 25
رابطه بهره وری با کارآیی و اثر بخشی. 26
اثر بخشی از دیدگاه صاحب نظران. 26
مشارکت و اثر بخشی. 28
اثر بخشی موثر. 29
موارد موثر بر اثر بخشی. 29
اثر بخشی از دیدگاه لیکرت. 31
نمودار رابطه متغیرها از دیدگاه لیکرت. 32
اثر بخشی سازمانی. 33
اثر بخشی سازمان. 34
اهمیت اثر بخشی سازمان. 36
معیارهای اثر بخشی. 36
اثر بخشی کلی :. 37
نقش مدیریت عالی سازمان در اثر بخشی سازمانی :. 37
ویژگی های الگوی عمل متناقص را می توان به صورت بسیار ساده به شرح ذیل بیان نمود. 40
تفاوت اثر بخشی مدیر و اثر بخشی سازمانی. 41
رویکرد سنتی اثر بخشی سازمانی :. 42
مدل های اثر بخشی سازمانی:. 43
الف – مدل رویکرد نیل به هدف:. 43
ب – مدل رویکرد سیستمی:. 45
ج – مدل رویکرد عوامل استراتژیک. 46
د – مدل رویکرد ارزش های رقابتی. 47
مقایسه رویکرد چهارگانه اثر بخشی. 49
تاریخچه پلیس در ایران. 50
در این دوره ماموران انتظامی عبارت بودند از :. 53
تعریف پلیس. 56
تعاریف لغوی پلیس. 56
تعاریف مفهومی پلیس. 57
فرهنگ آریانپور پلیس را این گونه تعریف کرده است:. 58
تعریف قانونی پلیس (تعریف پلیس بر اساس قانون). 58
تعریف کارکردی پلیس. 60
تعدد و تنوع وظایف پلیسی (با تکیه بر وظایف نیروی انتظامی ج . ا . ا ). 61
پیشگیری. 63
دیدگاهها و نظریات درباره پیشگیری. 64
تاریخچه پیشگیری از جرم در ایران. 68
انواع پیشگیری. 70
1-پیشگیری کیفر ی. 71
2- پیشگیری غیر کیفری به دو شاخه اجتماعی و وضعی تقسیم می شود .. 72
1-هدف پیشگیری وضعی. 74
2-پیشگیری وضعی شامل اقدامات کاهنده موقعی می شود که 74
مراحل پیشگیری از جرائم در جرم شناسی. 75
پیشگیری اولیه ( ابتدائی ، نخستین ). 75
پیشگیری ثانویه ( دومین ). 75
پیشگیری ثالث ( سومین ). 76
فعالیتها و اقدامات پیشگیرانه. 76
جرم شناسی پیشگیری :. 76
پیشگیری از جرائم در قوانین. 76
قانون اساسی. 76
قوانین عادی :. 78
پیشگیری از جرایم در سازمان و تشکیلات نیروی انتظامی 79
معاونت پیشگیری انتظامی ناجا. 80
ماموریت و وظایف کلی پلیس پیشگیری انتظامی. 81
پیشگیری از جرایم در کلانتری ها و پاسگا ههای انتظامی 84
ماموریت و وظایف کلانتری ها بر اساس سازمان جدید. 84
پیشگیری رسمی از جرائم تخلفات. Error! Bookmark not defined.
پیشگیری رسمی سنتی از جرائم و تخلفات. Error! Bookmark not defined.
82. منابع
پایان نامه بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
پایان نامه بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو,
بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو مشهد سال1386

فرمت فایل : pdf
حجم : 433
صفحات : 180
گروه : علوم انسانی |
توضیحات محصول :
دانلود پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته کشف جرائم-گرایش آگاهی با موضوع:
بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو مشهد سال1386
در 180 صفحه ورد قابل ویرایش آماده ارائه با فرمت doc
مقدمه:
انسانها معمولاً علاقه مند هستند تا کارهای خود را از ساده ترین،کوتاهترین،کم هزینه ترین و سریعترین راه انجام دهند،این اصل پایه بسیاری از رفتارهای شخصی واجتماعی انسان می باشد و توجه به آن در طول تاریخ زمینه ساز بسیاری از اختراعات،اکتشافات وپیشرفت های بشری بوده است.
بدیهی است یکی از جنبه هایی که تحت تأثیر این تفکر قرار می گیرد کسب درآمد است تمایل به درآمد بیشتر از ساده ترین وسریعترین راه در فکر هرکسی وجود دارد آیا می توان از هر راه وبه هروسیله ای وبه هر قیمتی به آن دست یافت اینجاست که وجود چاره جویی برای کنترل ومهار عقلانی این تمایل ضروری بنظر می رسد جوامع بشری به استناد دستورات دینی، قواعد اخلاقی،عرضی و...قوانین ومقرراتی را برای قانونمند کردن کسب در آمد وضع کرده اند وحکومت آنها را اجرا می کند تا از هرج ومرج وتضیع حقوق سایرین جلوگیری شود،امکانات و فرصت های مساوی در اختیار همکاران قرار می گیرد تا افراد جامعه در مقابل فعالیتهای قانونی از در آمد مشروع برخوردار شوند ودراین فرآیند آسیب وضروری متوجه دیگران نشود اما همواره افرادی وجود دارند که از حد و مرز قانون خارج می شوند آنها دوست دارند با پای گذاشتن به هر راهی به درآمدهای کلان دست یابند برای آنان،قانونی،شرعی یا اخلاقی بودن کار ونوع فعالیت ارزشی ندارد وبه این موضوع که ممکن است به بهای بدست آوردن ثروت چه صدمات مادی ومعنوی به دیگران وارد می شود فکر نمی کنند واهمیتی نمی دهند هدف آنان رسیدن به ثروت ومکنت از سهل ترین وسریعترین راه ممکن می باشد و دراین راه استفاده از هر وسیله ای توجیه پذیر است،وجود این گرایش همراه با ضعف اعتقادی بعضاً افراد را به سوی سرقت وربودن مال دیگران سوق می دهد ودست به عملی می زنند که زشتی وقبح آن برکسی پوشیده نیست در بررسی آماد سرقتها معمولاً سرقت وسایط نقلیه در صدر قرار دارد واز ویژگی های وسائط نقلیه نیست به سایر اموال که باعث می شود سارقین تمایل بیشتری به سرقت آن نشان دهند می توان به این مطلب اشاره نمود که وسائط نقلیه هنگام سرقت نه تنها باری بر دوش سارقین تحمیل نمی کنند بلکه زمینه فرار سریع و اختفاء آنان را نیز فراهم می نمایند وسارقین مضافاً نیز می توانند دیگر اموال مسروقه را با آن حمل وجابجا کنند قیمت بالای وسائط نقلیه وقرار داشتن آن بعضاً دربیرون از محل سکونت مالکان نیز باعث وسوسه سارقین می گردد وبرابر آمارهای موجود هر سال هزاران خودرو مورد سرقت قرار می گیرد که بعضاً مالکان آنان از قشرهای کم درآمد محسوب می شوند وچه بسا خودرو مسروقه وسیله امرار معاش آنان وخانواده هایشان می باشد که با مشقت فراوان وبا قرض و وام بصورت اقساط خریداری شده است ومالک پس از سرقت نه تنها خودرو و وسیله امرارمعاش خود را ازدست داده است بلکه باید اقساط طولانی آن را نیز پرداخت نماید.
جوامع گوناگون بشری در طول تاریخ قوانین مختلفی را برای مقابله ومجازات سارقین تصویب واجرا نموده اند هرچند اجرای این قوانین در جلوگیری وکاهش سرقت بی تأثیر نبوده است اما نتوانسته کاهش چشمگیری بوجود بیاورد لذا امروزه ضمن حفظ قوانین مجازات مجرمین وحتی تشدید مجازاتها بنظر می رسد باید مسئولین به امر پیشگیری از جرم اهتمام جدی نشان دهند چون پیشگیری مقدم بر درمان است وهزینه کمتری را برجامعه تحمیل می نماید خوشبختانه در جامعه ما به این مهم توجه شایانی شده است واز آنجا که پلیس عهده دار نظم و امنیت ومقابله با مجرمین،سارقین وهنجارشکنان است درچارت سازمانی خود پلیس پیشگیری را تعریف نموده وبا تشکیل پلیس پیشگیری با چارت سازمانی مخصوص این وظیفه را برعهده گرفته است که با این تحقیق می تواند پلیس پیشگیری را درانجام وظایف خود یاری دهد وبا بررسی میزان اثر بخشی اقدامات مختلف پلیس پیشگیری در امر مبارزه با سرقت خودرو پیشنهادات وراهکارهای لازم را دراین خصوص در اختیار پلیس پیشگیری بگذارد تا انشاءالله شاهد کاهش سرقت خودرو باشیم.
فهرست مطالب
فصل اول کلیات تحقیق
مقدمه
طرح مسأله
سئوالات تحقیق
اهمیت وضرورت تحقیق
انگیزه تحقیق
اهداف تحقیق
هدف اصلی
اهداف فرعی
نوع و روش تحقیق
پیشینه تحقیق
فصل دوم ادبیات تحقیق
اثربخشی.
عناصر ضروری سازمان عبارتند از.
مفهوم و تعرف اثر بخشی.
اثر بخشی.
تفاوت اثر بخشی با کارآیی.
رابطه بهره وری با کارآیی و اثر بخشی.
اثر بخشی از دیدگاه صاحب نظران.
مشارکت و اثر بخشی.
اثر بخشی موثر.
موارد موثر بر اثر بخشی.
اثر بخشی از دیدگاه لیکرت.
نمودار رابطه متغیرها از دیدگاه لیکرت.
اثر بخشی سازمانی.
اثر بخشی سازمان.
اهمیت اثر بخشی سازمان.
معیارهای اثر بخشی.
اثر بخشی کلی :.
نقش مدیریت عالی سازمان در اثر بخشی سازمانی :.
ویژگی های الگوی عمل متناقص را می توان به صورت بسیار ساده به شرح ذیل بیان نمود.
تفاوت اثر بخشی مدیر و اثر بخشی سازمانی.
رویکرد سنتی اثر بخشی سازمانی :.
مدل های اثر بخشی سازمانی:.
الف – مدل رویکرد نیل به هدف:.
ب – مدل رویکرد سیستمی:.
ج – مدل رویکرد عوامل استراتژیک.
د – مدل رویکرد ارزش های رقابتی.
مقایسه رویکرد چهارگانه اثر بخشی.
تاریخچه پلیس در ایران.
در این دوره ماموران انتظامی عبارت بودند از :.
تعریف پلیس.
تعاریف لغوی پلیس.
تعاریف مفهومی پلیس.
فرهنگ آریانپور پلیس را این گونه تعریف کرده است:.
تعریف قانونی پلیس (تعریف پلیس بر اساس قانون).
تعریف کارکردی پلیس.
تعدد و تنوع وظایف پلیسی (با تکیه بر وظایف نیروی انتظامی ج . ا . ا ).
پیشگیری.
دیدگاهها و نظریات درباره پیشگیری.
تاریخچه پیشگیری از جرم در ایران.
انواع پیشگیری.
1-پیشگیری کیفر ی.
2- پیشگیری غیر کیفری به دو شاخه اجتماعی و وضعی تقسیم می شود ..
1-هدف پیشگیری وضعی.
2-پیشگیری وضعی شامل اقدامات کاهنده موقعی می شود که
مراحل پیشگیری از جرائم در جرم شناسی.
پیشگیری اولیه ( ابتدائی ، نخستین ).
پیشگیری ثانویه ( دومین ).
پیشگیری ثالث ( سومین ).
فعالیتها و اقدامات پیشگیرانه.
جرم شناسی پیشگیری :.
پیشگیری از جرائم در قوانین.
قانون اساسی.
قوانین عادی :.
پیشگیری از جرایم در سازمان و تشکیلات نیروی انتظامی
معاونت پیشگیری انتظامی ناجا.
ماموریت و وظایف کلی پلیس پیشگیری انتظامی.
پیشگیری از جرایم در کلانتری ها و پاسگا ههای انتظامی
ماموریت و وظایف کلانتری ها بر اساس سازمان جدید.
پیشگیری رسمی از جرائم تخلفات.
پیشگیری رسمی سنتی از جرائم و تخلفات.
منابع
فصل سوم روش شناسی
مقدمه
تعریف نظری وعملیات متغیرها
روش تحقیق
روش وابزار جمع آوری اطلاعات
مصاحبه ساختار یافته
طراحی وتوزیع پرسشنامه
پرسشنامه
جامعه آماری
روایی
پایایی
بعد زمانی
روش های آماری وتجزیه وتحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه وتحلیل داده ها
فصل پنجم
نتیجه گیری وپیشنهادات
منابع وماخذ
ررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو مشهد سال1386
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
بررسی میزان اثربخشی اقدامات پلیس پیشگیری در کاهش سرقت خودرو مشهد سال1386,
اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم

فرمت فایل : pdf
حجم : 28
صفحات : 23
گروه : اقدام پژوهی |
توضیحات محصول :
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم
این اقدام پژوهی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
چکیده اقدام پژوهی :
در سال تحصیلی 93/92 در پایه چهارم آموزشگاه شهید بهشتی شوش با دانش آموزی مواجه شدم که دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی غیر نرمال ، مسخره كردن دیگران، اذیت کردن دیگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، فحش دادن به دیگران ، لجبازی ، تنبلی و سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زیر برای رفع مشكل محمد در ذهن من ایجاد گردید:
1-آیا بیماری سردرد محمد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟
2-آ یا بیماری سردرد محمد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟
3-آیا تربیت غلط محمد ، موجب اختلال رفتاری ایشان شده است ؟
4-آیا به خاطر روایط غلط با محمد ، ایشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟
5-آیا محمد دچار كمبود محبت شده است؟
6- آیا محمد با رفتارهای خویش می خواهد د یگران را به خود متوجه سازد؟
7- چه راه حل هایی برای مشكل وجود دارد؟
8- چه نیروها یا چه كسانی می توانند در حل مشكل كمك كنند؟
9- من چگونه خود را تغییر دهم که مورد قبول محمد باشم ؟
برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر می رسد كه ما مجبور باشیم از چند روش به صورت تركیبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نماییم . در این پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتجاب نمودیم.
برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.
برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین محمد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .
برای كاهش ضعف تحصیلی ، از بین بردن مشكلات عاطفی توسط والدین ومعلم مربوطه ، ایجاد انگیزه ، تقویت ویژگی های مثبت ، شكوفایی اعتمادبه نفس كودك ، توجه لازم به كودك ، تغییر نگرش كودك نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه می توانند ضعف تحصیلی دانش آموزرا كاهش دهند.
به نظر می رسد سردرد محمد با رفع مشكلات عاطفی ودرسی كودك رفع خواهد شد.
فهرست مطالب
1- مقدمه
2- توصیف وضعیت موجود و تشخیص مسئله
3- گرد آوری اطلاعات ( شواهد- ا )
4- تجزیه و تحلیل وتفسیرها
5- انتخاب راه جدید به صورت موقّت
5-1- آ موزش درمانی
5-2- روشهای درمان حسادت
5-3- تکنیک هایی لازم برای کنترل پرخاشگری
5-4- درمان پرخاشگری
5-5- قوانین یادگیری
6- اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
7- گرد آوری اطلاعات (شواهد 2(
8- ارزشیابی تاثیر اقدام جدید وتعیین اعتبار
9- ارائه راهکارها
10- منابع
دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپوینت دانلود نمونه سوالات کار در منزل دانلود آهنگ دانلود سریال دانلود فیلم دانلود کتاب
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی چگونه توانستم وضعیت اختلالات رفتاری محمد را بهبود ببخشم,
اقدام پژوهی چگونه می توانم وارونه نویسی وضعف املاء علی و حیدر را رفع كنم ؟

فرمت فایل : pdf
حجم : 15
صفحات : 20
گروه : اقدام پژوهی |
توضیحات محصول :
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم وارونه نویسی وضعف املاء علی و حیدر را رفع كنم ؟
این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
چكیده :
در پایه اول ابتدایی دو دانش آموز كه برادر دو قلو هستند مشغول به تحصیل می باشند كه دارای اختلالات یادگیری از جمله وارونه نویسی شدید – ضعف شدید در درس املاء و ناتوانی در روخوانی فارسی می باشند كه ضمن تلاشهای بسیاری كه از اوایل سال تحصیلی انجام دادم و پس از انجام راهكارهایی كه از طریق مطالعه چندین كتاب به دست آوردم و تاكید مصرانه بر توجه واهمیت خانواده آنها بر وضعیت درسی این دو دانش آموز به نتایج مطلوب و رضایت بخشی دست یافتم كه به طور خلاصه در این تحقیق به ذكر آنها خواهم پرداخت.
فهرست مطالب
عنوان
چكیده
گام اول : طراحی و برنامه نویسی
مقدمه و اهداف
آماده سازی شرایط
بیان مسئله
توصیف وضعیت موجود
ملاك ها و نشانگرها
آنچه لازم است تغییر یابد
گام دوم : اقدام
گرد آوری اطلاعات
اجرای اقدام بهینه
بهترین راه حل های اجرایی
گام سوم : مشاهده
توافق در مورد راه حل های اجرایی
گردآوری داده ها درباره تأثیر اقدام بهینه
تحلیل شواهد، تاثیر اقدام
گام چهارم : ارزیابی و اعتبار بخشی
ارزیابی توسط افراد مطلع
پیشنهادات
فهرست منابع
دانلود اقدام پژوهی چگونه می توانم وارونه نویسی وضعف املاء علی و حیدر را رفع كنم ؟ کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپوینت دانلود نمونه سوالات کار در منزل دانلود آهنگ دانلود سریال دانلود فیلم دانلود کتاب
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی چگونه می توانم وارونه نویسی وضعف املاء علی و حیدر را رفع كنم ؟,
اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املاء با كار عملی اقدام پژوهی

فرمت فایل : pdf
حجم : 23
صفحات : 28
گروه : اقدام پژوهی |
توضیحات محصول :
دانلود اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املا با كار عملی اقدام پژوهی
این اقدام پژوهی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد
مقدمه : توصیف وضعیت موجود
مقطع ابتدایی زیر بنای مقاطع دیگر تحصیلی می باشد و در مقطع ابتدایی نیز پایه اول اساس پایه های دیگر می باشد و هر چقدر دانش آموزان در این پایه بهتر آموزش ببینند در پایه های دیگر راحت تر هستند و بالعكس ؛ در پایه اول دو درس ریاضی و فارسی ( قرائت فارسی و املای فارسی ) كلیدی هستند و بیشترین ساعات به این دو درس اختصاص می یابد و از بین دو درس ذكر شده درس فارسی از اهمیت دو چندانی برخوردار می باشد. طوری كه بدون یادگیری درس فارسی , یادگیری دروس دیگر تقریباً غیر ممكن می باشد.
چندین بار بود كه آموزگار پایه دوم از وضعیت تحصیلی دو دانش آموز ابراز نگرانی می كرد و آنان را در حد دانش آموزان پایه اول هم نمی دانست . از عدم پیشرفت تحصیلی آنان صحبت می كرد؛ مدیر مدرسه با اولیای دانش آموزان ذكر شده , مشاوراتی را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود كمك كنند و همگام با معلم درس ها را تكرار و تمرین كنند.
بعد از گذشت یك ماه , متاسفانه پیشرفتی حاصل نشد در جلسه شورای معلمان وضعیت دانش آموزان ذكر شده مورد بحث قرار گرفت . پیشنهادهایی ارائه گردید بنده را مامور رسیدگی به این دانش آموزان نمودند , من هم با بررسی نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدین و معلم پایه دوم آنان مطالبی را جمع آوری نمودم.
دانلود اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املا با كار عملی اقدام پژوهی کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپوینت دانلود نمونه سوالات کار در منزل دانلود آهنگ دانلود سریال دانلود فیلم دانلود کتاب
ادامه ي مطلب
امتیاز : |
|
طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی تقویت انشا و تقویت املاء با كار عملی اقدام پژوهی,