خريد بک لينک
home theater in Los Angeles
Hookah Shisha Tobacco
فلنج
Barabas Ropa de hombre
trumpdl
<-BloTitle->
<-BloText->

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

3 طرح اقدام پژوهی

3 طرح اقدام پژوهی

فرمت فایل : pdf

حجم : 19

صفحات : 19

گروه : اقدام پژوهی

توضیحات محصول :

دانلود  سه طرح اقدام پژوهی  با موضوعات زیر:

این اقدام پژوهی  ها  با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

عنوان پژوهش:

بررسی میزان اثربخشی‌ و كارایی قرآن آموزی در دوره مقدماتی‌

عنوان پژوهش

بررسی میزان اثر بخشی اقدام پژوهی آموزشیاران، در کاهش مشکلات یاددهی – یادگیری مخاطبان

عنوان طرح

 بررسی میزان اثر بخشی اقدام پژوهی آموزشیاران، در کاهش مشکلات یاددهی – یادگیری مخاطبان

عنوان پژوهش

نیازسنجی محتوای کتاب های فرادرسی

قسمتی از اقدام پژوهی1:

عنوان پژوهش:

بررسی میزان اثربخشی‌ و كارایی قرآن آموزی در دوره مقدماتی‌

 

مجری طرح:

چكیده

 

سوال اساسی پژوهش حاضر این است که آیا اجرای طرح قرآن‏ آموزی دوره مقدماتی از اثربخشی و کارایی خوبی برخوردار بوده است؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، پژوهش حاضر قصد دارد تا با استفاده از الگوی ارزیابی سیپ (CIPP) به بررسی میزان اثر بخشی دوره آموزشی قرآن‏ آموزی مقدماتی بپردازد

جامعه آماری تحقیق شامل تمامی كارشناسان، مربیان و مدرسین قرآن و همچنین مراكز قرآن‏ آموزی بوده و ابزارهای آن شامل مصاحبه، مشاهده و پرسشنامه می‏باشد. روایی پرسشنامه توسط ده نفر از متخصصین برنامه درسی تائید شده است. در زمینه پایایی ابزار تحقیق نیز برای هفت خرده مقیاس (هدف ، محتوا، مواد، فضا ، زمان، روش و ارزشیابی) و همچنین كل پرسشنامه ارزش آلفای كرونباخ استفاده به عمل آمده است كه ضریب آن 85/0 بوده است كه معرف پایایی مقبول ابزار تحقیق است.

 اهداف تعیین شده در این پژوهش عبارتند از :

1-- تعیین میزان اثربخشی عامل های مربوط به «زمینه» طرح قرآن‏ آموزی دوره مقدماتی(مثل: سیاستها و اهداف طرح و شناسایی جامعه هدف)؛

2- تعیین میزان اثربخشی عامل های مربوط به «درونداد» طرح قرآن‏ آموزی دوره مقدماتی (مثل: منابع آموزشی(كتاب و لوحه آموزشی)، آموزشیاران، تجهیزات آموزشی و زمان اجرای طرح )؛

 

قیمت محصول : 5000 تومان

دانلود
برچسب

دانلود 3 طرح اقدام پژوهی بررسی میزان اثربخشی‌ و كارایی قرآن آموزی در دوره مقدماتی‌ بررسی میزان اثر بخشی اقدام پژوهی آموزشیاران، در کاهش مشکلات یاددهی – یادگیری مخاطبان نیازسنجی محتوای کتاب های فرادرسی کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپ






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
3 طرح اقدام پژوهی,

اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین آموزشی یادگیری ریاضی هفتم را در کلاس 7/6پایدارتر نمایم

اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین آموزشی یادگیری ریاضی هفتم را در کلاس 7/6پایدارتر نمایم

فرمت فایل : pdf

حجم : 31

صفحات : 25

گروه : اقدام پژوهی

توضیحات محصول :

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین آموزشی یادگیری ریاضی هفتم را در کلاس 7/6پایدارتر نمایم

این مقاله با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

چکیده:

((دلها در اثر یکنواخت بودن مطالب خسته و کسل می شود.همانند بدن ماکه از خوردن و آشامیدن غذای یکنواخت و انجام کار یکرنگ خسته می گردد.سپس باید برای رفع خستگی قلب های خود به حکمت های لذت بخش و شگفت انگیز بپردازد.)) امام علی (ع)

معلمین از یکدیگر می آموزند و بحث و گفتگوی آنها حول محوراثربخشی آموزش است .باتوجه به تغییرات نظام آموزشی ,تغییر کتابها و روش های آموزشی, نیاز به این است که ما معلمین نیز این تغییرات را درروش های آموزشی خود به بهترین شکل ممکن در یاددهی و یادگیری طوری ترتیب اثر دهیم تا بکارگیری علوم ریاضی در زندگی روزمره ,عملی تر و کاربردی تر گردد.بنابراین با این تغییرات دیگر روش های قبلی برای تدریس مناسب و ایده آل نبودند. لذا با شروع سال تحصیلی جدید در مهر ماه و دیدن کتابهای ریاضی پایه هفتم بنده نیز به دنبال روش های جدید با مطالعه و مراجعه به سایت های مختلف و دانلود روش های جدید و اسلایدهای آموزشی مناسب ,سعی درتغییرروش تدریس خود نمودم .درکلاسهای ریاضی نگرانی درچهره دانش آموزان از کتاب جدید و به خصوص که به قول خودشان پایه ششم را هم خوب متوجه نشده بودند.کامل نایان بود .در بین شش کلاس ریاضی که من امسال داشتم کلاس  درحل تمرینات وکارهای گروهی کمترذوق و شوق رقابت ومشارکت و همیشه فراگیران می خواستند که من خودم تمرین ها را نیز توضیح دهم. بنابراین تصمیم گرفتم تغییراتی در روش تدریسم داشته باشم تا با مشارکت دانش آموزان بیشترهمراه باشد .به طوری که خود فراگیران کاملاً در متن آموزش قرارگیرندو در امر تدریس نیز فعالیت چشمگیری داشته باشند و اصلاً گاهی اوقات خود نیز تدریس نمایند بنابراین ابتدا اطلاعات و آگاهی آنان وهمچنین آشنا بودن آنان با محتوا سازی الکترونیکی ودسترسی آنان به اینترنت و... رامورد بررسی قرار دادم تا با کمک آنها کلاسی فعال و لذت بخش در درس ریاضی داشته باشیم

مقدمه

بیان مسأله

عوامل مؤثردر یادگیری

پرسش های پژوهشی

شواهد (1)

تجزیه و تحلیل و تفسیرداده ها :

نتایج تجزیه و تحلیل

شواهد(2)

انتخاب راه حل های مناسب

اجرای راه حل

نتیجه گیری

پیشنهادها :

منابع و مآخذ

ضمایم و پیوست ها

بیان مسأله:

دردهه های اخیر تلاشهای زیادی درکشورصورت گرفته تاروش های کلیشه ای و سنتی آموزش جای خود را به روش های تازه و بدیع ومبتنی برنیازهای فردی واجتماعی دانش آموزان دهد.آنان را خلاق و تولید کننده ی علم ودانش پرورش داده و دریچه های نوین را در زمینه ی علوم و تکنولوژی درکشوربگشاید.تغییرات نظام آموزشی و کتب درسی دانش آموزان نیزدرهمین راستا صورت گرفته است .اما هنوز شاهد تدریس به روش و شیوه های سنتی ومعلم محوری دراکثر مدارس هستیم .ولی به هرحال باید از جایی شروع کرد.

اینجانب فاطمه ی عظیمی دبیر ریاضی با مدرک کارشناسی ریاضی و سابقه خدمت 17سال تدریس درمقطع راهنمایی (متوسطه دوره ی اول)دراسلامشهرمشغول به خدمت می باشم و همواره سعی کردم از راهها و شیوه های جدیدآموزشی استفاده نمایم.و مسائل ریاضی را با مسائل روزمره زندگی و مسائل تربیتی و اخلاقی ارتباط دهم و کلاسی پرهیجان با ایجاد رقابت در بین دانش آموزان داشته باشم تا بدین ترتیب آموزش ریاضی برای دانش آموزان لذت بخش تر شود.از آنجاییکه درسال گذشته یک سری راه حل های مناسب برای یادگیری بهتر راتجربه نمودم .امسال با شروع سال تحصیلی جدیدو با توجه به اینکه کتاب ریاضی هفتم نیزتغییرکرده است . سعی کردم ازروش های گروهی,برگزاری مسابقه بین گروهها وتهیه فلش کارت واستفاده ی بیشتراز تخته هوشمنددرکلاس ریاضی و داشتن کلاسی شاد و پرهیجان یادگیری را پایدارترنمایم.

عوامل مؤثر دریادگیری:

علاوه برعواملی چون,آمادگی ,انگیزه و هدف ,تجارب گذشتگان ,موقعیت و محیط یادگیری ,روش تدریس معلم , توجه کل به جای جزء ,تمرین وتکرار,عوامل دیگری نیزدریادگیری مؤثرمی باشند.علاوه بررویکردسیستم آموزشی عوامل دیگری نیز هستندکه با استفاده از آنها می توان تحولی دریادگیری ریاضی ایجاد نمود وموجبات پیشرفت تحصیلی ریاضی رافراهم نمود به غیراز روش های نوین آموزشی و استفاده از امکانات آموزشی,یادگیری دانش آموزان به دو صورت می باشد:

1- گروههای کوچک یادگیری                             2- یادگیری مشارکتی

1-گروههای کوچک یادگیری موجب پیشرفت حل مسأله وتعاون متقابل,مهارتهای ارائه دادن ومهارتهای ارتباطی می شود .وبه صورت 2 یا3 نفری گروه بندی می شوند. دراین روش یک نفربه عنوان سرگروه انتخاب می شود. و حل مسأله با مشارکت یکدیگروراهنمایی سرگروه انجام می شود.و معلم به طورمختصربه عملکرد هریک ازاعضای گروه ها نظارت داشته و گزارش کامل عملکرد گروه ها را ازسرگروه دریافت می کند

 

قیمت محصول : 2000 تومان

دانلود
برچسب

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین آموزشی یادگیری ریاضی هفتم را در کلاس 76پایدارتر نمایم کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپوینت دانلود نمونه سوالات کار در منزل دانلود آهنگ دانلود سریال دانلود فیلم دانلود کت






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی چگونه توانستم با استفاده از روش های نوین آموزشی یادگیری ریاضی هفتم را در کلاس 7/6پایدار,

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

اقدام پژوهی طرحی نو در اندازیم

اقدام پژوهی طرحی نو در اندازیم

فرمت فایل : pdf

حجم : 14

صفحات : 22

گروه : اقدام پژوهی

توضیحات محصول :

دانلود اقدام پژوهی طرحی نو در اندازیم

این اقدام پژوهی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد

 

مقدمه

تحقیق و پژوهش یك معلم از مسائل كلاس و دغدغه‌هایش در سر كلاس درس ناشی می‌شود و در این راستا مسائل و مشكلاتی همواره در سر راهش وجود دارد كه تمام ذهن و وجود و حتی زندگی‌اش را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد. چون با انسان، با فكر و اندیشه و مغزها سروكار دارد بنابراین هر تحولی در جامعه پیش آید و هر چه جهان صنعتی‌تر شود مشكلات او هم متغیر می‌شود.

و من نیز، كه از سال 58 بعنوان معلم دینی و قرآن در منطقه 20 سعادت خدمت به جامعه و نسل جوان پیدا نمودم، با این عنوان بیش از حد احساس مسئولیت و سنگینی این بار عظیم را بر دوش خود حس می‌كردم، كه چگونه می‌توانم این كتاب وحی، و این هدایت‌گر بشر را آنگونه كه شایسته و بایسته است با شیوه‌ای درخور سن و ذهن و استعداد این نونهالان عزیز تدریس كنم.

ابتدا از خدای خود و ائمه معصومین كمك خواستم تا مرا در این راه پر خطیر یاری بفرمایند تا شاید بتوانم ذره‌ای از اقیانوس بی‌كران را در وحله اول خود و بعد به عزیزانم بچشانم.

مسائل و مشكلات

من نیز با مسائل و مشكلاتی روبرو بودم. از جمله ظاهر كتاب قرآن: كه بسیار ساده و بدون هیچ نقش و نگار و بدون رنگ‌آمیزی كه بتواند قدری دانش‌آموزان را به خود جلب كند. با آیات طولانی كه به نظر می‌رسید برای نوجوانان غیر قابل تحمل وخسته كننده است، و كلاس نیز ظاهری خشك و بی‌روح، در صورتیكه قرآن سراسر زیبائیست، همه آیاتش از زیبایی و محتوی و ریتم و خاصی برخوردار است. و بسیار جذاب و شیرین است. در فكر این بودم پس چرا به ظاهر آن توجه نمی‌شود كه در دانش‌آموزان ایجاد شوق و انگیزه و رغبت كند، تا آنان با عشق و علاقه‌ای خاص به این كتاب آسمانی و راه‌گشای زندگی بشر رو می‌آورند تا خود راه حق و باطل را تشخیص دهند.

قیمت محصول : 4000 تومان

دانلود
برچسب

دانلود اقدام پژوهی طرحی نو در اندازیم کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپوینت دانلود نمونه سوالات کار در منزل دانلود آهنگ دانلود سریال دانلود فیلم دانلود کتاب






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی طرحی نو در اندازیم,

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل اضطراب علی دانش آموز مقطع ابتدایی را درمان نمایم

اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل اضطراب علی دانش آموز مقطع ابتدایی را درمان نمایم

فرمت فایل : pdf

حجم : 13

صفحات : 8

گروه : اقدام پژوهی

توضیحات محصول :

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل اضطراب علی دانش آموز مقطع ابتدایی را درمان نمایم

بصورت فایل ورد قابل ویرایش و آماده ارائه

چگونه توانستم مشکل اضطراب  علی دانش آموز مقطع ابتدایی را درمان نمایم .

چکیده :

 

اینجانب ............. معلم زبان انگلیسی زبانسرای اوستا استان خوزستان ، شهرستان ........... با بیش از ده سال سابقه در سطوح مختلف این آموزشگاه مشغول به تدریس می باشم شاکر خداوند مهربانی هستم که لطفش را هیچ وقت از بنده اش دریغ نمی وزد و افتخار می کنم که می توانم راهرو و ادامه دهنده راه انبیاء و اولیاء الهی باشم و آنچه را که خود آموخته ام به دیگران بیاموزم در چند جلسه اول تدریس یکی از کلاسهای سطح پایین مقطع ابتدائی آموزشگاه در اوایل سال 92 متوجه شده ام که یکی از دانش آموزان به نام علی همیشه در حال اضطراب و نگرانی می باشد در حالی که بچه ای آرام به نظر می رسید و خیلی گوشه گیر و کم حرف بود . بعد از چند جلسه هیچ گونه فعالیتی از خود نشان نمی داد و اضطراب را در او پیدا کنم در این زمینه در عوامل به وجود آورنده این مشکل چند فرضیه مطرح شد؟ که برای پیدا کردن جوابهای فرضیه شروع به گردآوری اطلاعات کردم که علت اصلی این ترس و نگرانیها درگیری خانوادگی بین پدر و مادر علی بود . 

قیمت محصول : 5000 تومان

دانلود
برچسب

دانلود اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل اضطراب علی دانش آموز مقطع ابتدایی را درمان نمایم کسب درآمد اینترنتی دانلود مقاله دانلود نرم افزار دانلود اندروید دانلود پایان نامه دانلود پروژه دانلود پرسشنامه دانلود فایل دانلود پاورپوینت دانلود نمونه سوالات کار در منزل دانلود آهنگ دانلود سریال دانلود فیلم






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی چگونه توانستم مشکل اضطراب علی دانش آموز مقطع ابتدایی را درمان نمایم,

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

فرمت فایل : doc

حجم : 60

صفحات : 45

گروه : اقدام پژوهی

توضیحات محصول :

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا

مقدمه :1

تعریف مفاهیم کلیدی:2

سبک زندگی:2

هفته دفاع مقدس:3

شهید:3

بیان مسئله :4

هدف از اجرای این اقدام پژوهی :5

توصیف وضع موجود( شواهد 1):6

شاخص های کمی و کیفی وضعیت موجود:7

گرد آوری داده ها و اطلاعات جهت شناسائی عوامل موثر بر ایجاد مساله:8

الف. پرسشنامه. 9

ب. مصاحبه:9

ج. مطالعه:9

تجزیهوتحلیلوتفسیر داده‌ها جهت شناسایی عوامل موثر بر مساله:10

ادبیات موضوع. 11

الف. پیشینه نظری:12

ب.پیشینه عملی:13

راه حل‌های پیشنهادی:14

اجرای راه حلهای انتخابی.. 15

اعتبار بخشی به راه حل ها:15

اجرای راه حل ها:16

راه حل اول:16

1-1تعامل با همکاران شاغل در آموزشگاه:16

1-2- افزایش آگاهی همکاران در زمینه سبک زندگی شهدا17

1-3- تعامل با اولیا17

مشارکت و نقادی همکاران:17

اصلاح، تعدیل و تغییرات لازم در اجرای راه حلها :18

راه حل دوم:18

2-1- برپایی نمایشگاه هفته پژوهش با موضوع نوجوان: دیروز، امروز، فردا18

2-2- تابلوی دائمی شهدا19

2-3- برگزاری مسابقه کتابخوانی(خلاصه نویسی کتاب) و روزنامه نویسی.. 20

2-4-تجهیز کتابخانه مدرسه به کتابهایی با موضوع سبک زندگی شهدا و دفاع مقدس.. 21

2-5- برگزاری نمایشگاه کتاب.. 21

2-6- شناسایی و معرفی شهدا و جانبازان نزدیک به دانش آموزان. 21

2-7- تشکیل گروه سرود پویندگان راه شهدا22

2-8- دعوت از شهدای زنده22

2 –9 برگزاری مراسم ختم قرآن هدیه به روح مطهر شهدا و امام شهیدان. 23

نظارت بر اجرای راه حل. 23

اصلاح، تعدیل و تغییرات لازم در اجرای راه حلها23

راه حل سوم :23

3-1 برگزاری اردو زیارت گلزار مطهر شهدا24

3-2-اهدای جوایز و تشویق دانش آموزان فعال. 24

مشارکت و نقادی همکاران. 24

توصیف وضع مطلوب (شواهد2). 25

شاخص های کمی و کیفی وضعیت مطلوب:25

نتیجه گیری و پیشنهاد :26

پیوست ها :28

 

مقدمه :

روز اول ماه مهر... دل پر می کشد به سوی صف های مدرسه . لباس های اتوکشیده، کیف های رنگارنگ، لبخندهای شادی بر روی لب های کودکان. باز هم زنگ مدرسه.... صدا می آید. ...دنگ...دنگ...جنگ...جنگ...! صدا می آید، از گذشته های نه چندان . گذشته هایی که اگر امروز ما فراموش کنیم نسل فردا در زیر رگبار پیاپی تهاجم فرهنگی هرگز به یاد نخواهد آورد. خاطراتی که فراموش نخواهند شد. کیف هایی رنگین به رنگ خون خون .لبخندهایی که بر روی لب های کودکان یخ زد. فروغی که در دیدگانشان دوخته به افقی سرخ خشکید. مهرماه 1359. یک روز پس از آغاز رسمی جنگ تحمیلی. آغاز مدرسه، آغاز شور و نشاط. شور و نشاطی که به جنگ بدل شد. جنگی نابرابر و دفاعی مقدس و جاودانه . جنگی که مدرسه شد و از کودکان ما مرد ساخت.

و اینک، به حرمت خون شهیدان و به پاسداری گامهای کوچک کودکان شهید جنگ، هر سال اولین گامهای ورود به مدرسه را با هفته دفاع مقدس آغاز می کنیم، که تقارنی ارزشمند و نکوست . تقارنی که فضای دانشگاه ها و مدارس را به یاد و خاطره شهیدان والامقام متبرک ساخته و سنگر مدرسه را یادآور عصاره های پاک انقلاب می نماید. ما نیز در دبستان دخترانه جمهوری اسلامی همگام با دیگر مدارس کشور هرسال همزمان با آغاز مهر ماه، مدرسه را به نام شهدا مزین کرده و گل کودکان را با یاد شهدا عطر آگین می نماییم. در سالن دبستان یادمانی برای شهدا و دفاع مقدس می سازیم و تابلو ها را با تصاویر شهدا، خصوصا شهدای نوجوان متبرک می سازیم. از شهدا می گوئیم . از اهدافشان، خاطراتشان و وظیفه خودمان و کودکانمان را در قبال ایثارشان یادآور می شویم.

هفته دفاع مقدس می گذرد. عکس ها و آذین بندی ها به دروون جعبه ها منتقل شده و در یکی از کمدهای مدرسه برای استفاده در سال های بعد نگهداری می شود . و اگر خیلی دوست شهدا باشیم در دهه فجر هم یادی از آن ها می کنیم. اما آیا کافیست؟ حتی اگر هر روز سال را به نام هفته دفاع مقدس بنامیم کافیست؟ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق می گوید: هدف از برپایی یادمان و یادواره ها برپایی یک مجلس صرف نیست. بلکه باید بتوانیم راه و روش و تفکر شهدا را در جامعه نهادینه کنیم[i]. پس هدف ما باید نهادینه کردن راه وروش و تفکر و رسم شهدا باشد و این مهم بدون تداوم ناممکن می نماید. چه بهتر که از سال های ابتدایی تحصیل و در حقیقت آغاز ورود رسمی کودکان به جامعه و در مدرسه که محل پرورش روح و روان کودکان است بنیان نهاده شود تا کودکان که آینده سازان ایران اسلامی هستند هر چه بیشتر با سبک زندگی شهدا آشنا شوند. پدران ما در انقلاب به دنبال عبور از تمدن غربی بودند اما ما امروزه به سمت سبک زندگی غربی پیش میرویم. بخاطر همین است که سخن گفتن از آن برهه از تاریخ کشورمان کمی دشوار است. برهه ای که بچه های جنگ در کنار هم زندگیِ زنده ای داشتند و واقعاً زندگی می کردند.راستی، نسبت سبک زندگی امروز ما با دوران دفاع مقدس چیست؟ چرا امروز شهدا از دلاوری ها و شهامت های شهدا می گوئیم؟ چه لزومی به بازگویی آن حادثه هاست؟ با پرداختن به آن سبک، آیا می خواهیم بازگشت به گذشته کنیم؟ نسبت سبک زندگی رزمنده ها با اقتضائات امروز در چیست؟ چه نیازی به برگزاری یادواره های دفاع مقدس و پاسداشت آن ارزش ها می باشد؟ آیا شهدا در امروز ما فراموش شده هستند؟

تاریخ دفاع مقدس حکایات عجیب و تکان دهنده ای از عشق راستین شهدا سراغ دارد که بهره گیری از آنها همچون چراغ هدایتگر مسیر درست زندگی را به جوانان بعدی نشان خواهد داد. پس مطالعه در تاریخ دفاع مقدس و احوالات و وصیت نامه شهدا سدی مستحکم در برابر جنگ نرم می باشد. در جهت الگو برداری از شهدا جا دارد سخن امام خمینی رحمه ا... علیه را که بعد از شهادت نوجوان شهید " حسین فهمیده" بیان نموده بود را مرور می نماییم:"رهبر ما آن طفل دوازده ساله ای است که با قلب کوچک خود که ارزش­اش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.

در اقدام پژوهی حاضر، ضرورت علاقمند ساختن دانش آموزان به مطالعه سبک و روش زندگی شهدا پژوهش شده ، راه کارهایی برای این مهم طرح و اجرا خواهد گردید.

 

بیان مسئله :

اینجانب نفیسه علمی نیک با چهار سال سابقه تدریس در آموزش و پرورش که از ابتدا در مقطع ابتدایی مشغول خدمت بوده­ام، کارشناس ارشد زیست شناسی- فیزیولوژی مدت دو سال است که عهده دار معاونت آموزشی دبستان دخترانه جمهوری اسلامی ناحیه 4 قم می باشم. این دبستان با 327 نفر دانش آموز که در شش پایه و 12 کلاس تحصیل می کنند در خیابان کلهری شهر قم واقع شده است. ساکنان این منطقه غالبا افرادی مذهبی و از نظر سطح فرهنگی، اقتصادی و تحصیلات متوسط و متوسط به پائین می باشند. در حدود 40 در صد از دانش آموزان این دبستان را اتباع کشور های همسایه، افغانستان، پاکستان و عراق تشکیل می دهند که والدین بخشی از آنها مشغول تحصیل علوم دینی و قسمتی از ایشان دارای مشاغل آزاد و عمدتا کارگر ساده می باشند. بنده مفتخرم که از اعضای خانواده شهدا بوده و پدرم شهید رجب علی علمی نیک اولین فرمانده شهید سپاه پاسداران شهرستان نقده[1] بودند . از اینرو احساس دین خاص نسبت به شهدا داشته و پرداختن به موضوعاتی پیرامون ارزش شهید و شهادت و ایثار و فداکاری را تکلیف خود می دانم. با این تفکر از ابتدای شروع به کار خود در آموزش و پرورش در مواقع و فرصت های مختلف سعی کرده ام هر چه بیشتر به این موضوعات و مفاهیم بپردازم. اما متاسفانه گاهی با بی علاقگی دانش آموزان و نا آشنایی آن ها نسبت به شهدا حتی شهیدان شاخص روبرو شده ام. در یکی از موارد وقتی با تعدادی از دانش آموزان پایه ششم در مورد شخصیت شهید رجایی صحبت می کردم متوجه شدم حتی یک نفر از آنها این شهید والامقام را نمیشناسند و با نامش نیز آشنا نیستند . فردای آن روز تعدادی از انها که کاملا متوجه ناراحتی من از این موضوع شده بودند در مورد شهید رجایی اطلاعاتی از خانواده و بزرگترها کسب کرده و در زنگ تفریح در مورد اطلاعات خود در این باره با من صحبت کردند که متوجه کم کاری ای که در این رابطه داریم شدم. به طوریکه هر سال در هفته دفاع مقدس و مناسبت های خاص به بیان خاطرات و شرح حال شهدا پرداخته ولی به صورت اساسی به سبک زندگی شهدا نپرداخته ایم . در صورتیکه راه برون رفت از مده مشکلات و معضلات جوانان جامعه الگو گیری از سبک زندگی شهداست . چه در بیان مسائل حجاب و چه در مسائل اقتصادی و فرهنگی و . . . در مدرسه از دانش آموزان می خواهیم حجاب خود را رعایت کنند و در راه حفظ آن بکوشند. اما تا وقتی الگوهای مناسبی برایشان معرفی نشده باشد نمیتوان انتظار داشت که به خوبی حرفاهای ما را درک و به آن عمل کنند. آن هم در حالی که الگوهای بسیار مناسب در میان شهیده های دفاع مقدس موجود است . حتی در زمینه پرداختن به درس و ساعی بودن در زمینه های علمی، نوجوانان رزمنده ای که حتی در جبهه نبرد نیز درس و کتاب را فراموش نکردند می توانند الگوی خوبی باشند.

قیمت محصول : 3500 تومان

دانلود
برچسب

اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی چگونگی علاقه مندی دانش آموزان به مطالعه سبک زندگی شهدا,

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

اقدام پژوهی چگونه مشکلات املایی الهه-س دانش آموز پایه ی اول دبستان جمارانی 2 را حل کنم

اقدام پژوهی چگونه مشکلات املایی الهه-س دانش آموز پایه ی اول دبستان جمارانی 2 را حل کنم

فرمت فایل : doc

حجم : 723

صفحات : 14

گروه : اقدام پژوهی

توضیحات محصول :

اقدام پژوهی چگونه مشکلات املایی الهه-س دانش آموز پایه ی اول دبستان جمارانی 2 را حل کنم

چکیده

مقدمه

 بیان مسئله

جمع آوری اطلاعات

 پیشینه

انتخاب راه حل

 اجرای راه حل

ارزیابی نتایج

واکنش نسبت به راه حل جدید

پیشنهاد و راهکارها

منابع

چکیده

هر ثانیه از زندگی ما در این دنیا لحظه ای نو و استثنایی است . لحظه ای كه هرگز تكرار نمی شود … ما به فرزندانمان چه می آموزیم ؟ این كه دو به علاوه ی دو می شود چهار و این كه پاریس پایتخت فرانسه است و این كه… پس در چه زمانی باید یادشان آوریم كه آنها چه كسی هستند ؟ ما باید به تك تك آنها بگوییم : آیا می دانی چقدر با ارزشی ؟ شگفت انگیزی ، استثنایی هستی و در تمام سالهایی كه گذشت ، هیچ كودكی مانند تونبوده است و نخواهد بود . هیچ پایی ، بازویی و هیچ انگشت هنرمندی مثل حركات تو نبوده است . تو می توانی شكسپیر ، میكل آنثر ، یا یك بتهون باشی . تو توان همه چیز را داری . بله تو شگفت انگیزی . تو باید بكوشی و كار كنی . همه ی ما باید كاركنیم تا دنیا را برای فرزندانمان با ارزش بسازیم .

 

قیمت محصول : 3000 تومان

دانلود
برچسب

اقدام پژوهی چگونه مشکلات املایی الههس دانش آموز پایه ی اول دبستان جمارانی 2 را حل کنم






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
اقدام پژوهی چگونه مشکلات املایی الهه-س دانش آموز پایه ی اول دبستان جمارانی 2 را حل کنم,

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اقدام به خودکشی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اقدام به خودکشی (فصل دوم)

فرمت فایل : docx

حجم : 70

صفحات : 37

گروه : مبانی و پیشینه نظری

توضیحات محصول :

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اقدام به خودکشی (فصل دوم)

در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت docx

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل:  WORD و قابل ویرایش با فرمت docx

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

اقدام به خودکشی

تعریف خودکشی

    خودکش بر این باور است که در زندگی به اهداف و امیال خود  نرسیده است و زندگی مفهوم خود را از دست داده است ومرگ بهترازآن قلمداد می شود ( قائمی، 1364).
     خودکشی از ترکیب دو واژهی (sui)1 به معنی خود و (cide)2 به معنی کشتن تشکیل شده است.    خودکشی عملی است که با قصد آسیب رساندن به خود توسط شخص انجام میشود که میداند چه میکند و چه پیامد احتمالی خود را میداند (فولادی، 1381).
    خودکشی در لغت نامه ی دهخدا به معنای " خود را به وسیله ای کشتن ، انتحار ،کار زیاد کردن ، کوشش بسیار " آمده است ( لغت نامه ی دهخدا ،1347).
    امیل دورکیم3 (1917-1858) دراثر معروف خود به نام خودکشی آن را پدیده ای اجتماعی به شمار آورده و چنین تعریف می کند :خودکشی عبارت است از هرنوع مرگی که نتیجه مستقیم یا غیرمستقیم کردار منفی یا مثبت خود قربانی است که میبایست چنان نتیجهای به بار آورد  (دورکیم ،1378). هم چنین می توان به تعریف دشه اشاره کرد که می گوید : " اقدامی معمولاً از روی آگاهی برای سر به نیست کردن خود به آن ترتیب که مرگ هدف یا وسیله باشد ." (ریئس دانا ،1380).
    آشیل دلماس4 نیز خودکشی را عبارت می داند از  " عملی که به وسیله ی شخص برای معدوم ساختن خود انجام می دهد ، در حالی که اختیار مرگ  و زندگی در حیطه قدرت اوست و از لحاظ اخلاقی موظف به انجام این عمل نمی باشد" (اسلامی نسب، 1371). مین جر5 روانشناس، میل به مرگ را نزد فرد خودکش آرامشی میداند که در اثر تنشهای جامعه - محدودیت های اجتماعی واخلاق، که توانسته مانع از رهاشدن انرژی پرخاشگری  و جنسی فرد شود و در نهایت  فشار داخلی پدید می آورد - به آن دست پیدا کرده است (ریئس دانا،1380).

    آدلر6 می‌گوید: خودکشی حرکت جبرانی شدید است که در برابر اعتراضات، از فرد بروز می‌کند. گویی فرد نیاز دارد که بر اطرافیان تسلط یابد و احساس کهتری خود را کاهش دهد. نوجوان ،مرگ را برای آن انتخاب می‌کند که ارزش خود را به اطرافیان نشان دهد. (خدیوی‌زند، 1374).


________________________________
1-Sui
2-Cide
3-Emile Durkheim
4-Ashil Delmas
5- Min Jera
6-Adler

   اشنایدمن1 در تعریف خودکشی می‌گوید: خودکشی عملی است که به منظور خلاص شدن از یک مسئله، بن‌بست ، مشکل و بیرون آمدن از یک دوراهی، بحران و وضعیت غیر قابل تحمل صورت می‌گیرد. (اشنایدمن، ترجمه‌ی فیروزبخت، 1378).
   همانگونه که بررسی‌ها نشان می‌دهند، خودکشی عملی است که فرد به دست خود و به عنوان یک اقدام ارادی و به طور عمدی با هدف از بین بردن خود، انجام می‌دهد. اگر چه عوامل زیربنایی، که شخص را وادار کرده تا خود را از بین ببرد ممکن است برای خود شخص نامفهوم باشد و حتماً لازم نیست که فرد آن‌ها را کاملاً خوب شناخته باشد، عمل و اقدام به خودکشی به عنوان یک اقدام ارادی و عمدی مد نظر قرار می‌گیرد (فرقانی رئیسی، 1374). ژان باچلر2 در کتاب خودکشی خود در مورد خودکشی گریز گرایانه مینویسد که " انسان با خودکشی کردن سعی می کند از روبرو شدن با شرایط غیر قابل تحمل زندگی فرار کند." به عبارت دیگر وی خودکشی را خروج از شرایط نامساعد ودشوار زندگی می داند (اشنایدمن ،1378).
   خودکشی طیفهای خاصی دارد، از افکار خودکشی که شایعترین است آغاز شده و به اقدام به خودکشی و بطور نهایی تمایل به مرگ ناشی از خودکشی که هدف نهایی است منتهی میگردد (اسلامی نسب، 1371).
   پس در مجموع می توان نتیجه گرفت که خودکشی عملی است آگاهانه و کاملاً ارادی که فرد برای پایان دادن به زندگی خویش انجام می دهد.   فردی که اقدام به خودکشی می کند از نتیجه عمل خود آگاهی دارد و این مهم ترین مسئله در تشریح و تبیین پدیده خودکشی است.
  برخی مانند ارسطو3 خودکشی  به منظور فداکاری ( دگرخواهانه )  را خودکشی محسوب نمی کنند؛ ارسطو خودکشی را عملی برای معدوم ساختن فرد توسط خودش می داند که " به منظور فداکاری نمی باشد ، یعنی فرد برای قربانی شدن به انتحار دست نمیزند ". اما اسکیرول4 نظری عکس             نظریات یاد شده دارد ، او معتقد است که"در خودکشی تمام خصوصیات  دیوانگی دیده می شود".   او با استناد به این نظر نتیجه می گیرد که خودکشی عملی غیر ارادی است و نباید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرد.

__________________________________
1-Shneidman
2-Bachelor
3-Arasto
4-Skirol

   دانامردیث لیزاردی1 در رساله ی دکترای خود معتقد است که اگرچه بسیاری از تحقیقات نشان دهنده ی این است که اکثر افرادی که اقدام به خودکشی می کنند ، ذهن بیمار دارند اما این نظریات را نمی توان به همهی بیماران روانی تعمیم داد و معتقد بود که آنها در طول بیماری خود حتماً یک بار به خودکشی اقدام می کنند ( نوری و همکاران،1390). ....

قیمت محصول : 15000 تومان

دانلود
برچسب

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اقدام به خودکشی (فصل دوم)






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مبانی نظری و پیشینه پژوهش اقدام به خودکشی (فصل دوم),

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

پاورپوینت محمد رضا شاه پهلوی ( اقدامات و زندگی )

پاورپوینت محمد رضا شاه پهلوی ( اقدامات و زندگی )

فرمت فایل : doc

حجم : 983

صفحات : 21

گروه : پاورپوینت

توضیحات محصول :

پاورپوینت محمد رضا شاه پهلوی ( اقدامات و زندگی )

این فایل در دو فرمت ppt و pps آماده شده

....

رسیدن به سلطنت

در سوم شهریور ۱۳۲۰ کشور ایران بوسیله قوای سه کشور انگلستان، شوروی و آمریکا اشغال گردید. رضاشاه دستور مقاومت داد و فرماندهی کل قوا و مسئولیت دفاع از تهران را به ولیعهدش واگذار نمود. محمدعلی فروغی از جانب انگلستان قول مساعد برای حفظ مقام سلطنت در خانواده پهلوی را به رضاشاه داد و سرانجام در روز پنجم شهریور دستور عدم مقاومت به تمام واحدها ابلاغ شد.

مذاکرات میان نمایندگان اشغالگران بر سر جانشینی رضاشاه مدتی به طول انجامید. گزینه اصلی بریتانیا به غیر از محمدرضا، پسر محمدحسن میرزا نوه محمدعلی شاه قاجار (ساکن انگلستان و افسر نیروی دریائی پادشاهی بریتانیا) بود. ولی در نهایت با توافق شوروی و آمریکا، محمدرضا پهلوی را به جای پدرش به سلطنت برگزیدند. رضاشاه پهلوی توسط انگلستان از سلطنت برکنار و به جزیره موریس و سپس به آفریقای جنوبی تبعید شد.

...

قیمت محصول : 4500 تومان

دانلود
برچسب

پاورپوینت محمد رضا شاه پهلوی ( اقدامات و زندگی )






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
پاورپوینت محمد رضا شاه پهلوی ( اقدامات و زندگی ),

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

مقاله اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا

مقاله اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا

فرمت فایل : doc

حجم : 439

صفحات : 60

گروه : پژوهش

توضیحات محصول :

مقاله اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا

فهرست مطالب :

عنوان :                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           صفحه:

تعاریف و مفاهیم فنی راهسازی    ................................................................................ 1

سیستم کامپیوتری رهیابی ماشین آلات راهسازی .................................................... 5

مزایای کاربرد CAES ................................................................................................. 10

اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا........................................................ 11

حفاظهای ایمنی کنار جاده............................................................................................ 22

اقدامات کم هزینه مهندسی و تشدید قوانین در ارتقاء سطح ایمنی جاده ها .......... 29

استفاده از الیاف در آسفالت........................................................................................ 35

ترکها در آسفالت ........................................................................................................... 36

مواد افزودنی و تأثیر آن در آسفالت .......................................................................... 38

آسفالت الیافی................................................................................................................ 39

الیاف فولادی ................................................................................................................. 41

مقاومت های آسفالت..................................................................................................... 45

روکش آسفالت خیابانها................................................................................................ 49

منابع   54

- مقدمه

ادارات راه وترابری با بهره گیری از نرم افزارهای جدید قادر خواهند بود تا با خطر بروز تصادف در حاشیه راهها به مقابله پرداخته واز نتایج وآثار منفی آن بكاهند.

در آمریكا هر ساله بیش از شانزده هزار نفر به دلیل تصادفات خودرو در حاشیه یا كناره های راه كشته ویك میلیون نفر نیز زخمی می شوند. این نوع تصادفات معمولا" زمانی اتفاق می افتد كه خودرو ها از راه اصلی خارج وبه سمت شانه ی جاده یا دور تر منحرف وبا مانع طبیعی یا موانع ساخت انسان مانند چراغ برق،  دیواره های پل،  ترانشه های خاكی،  گاردریل ها،  خودرو های پارك شده یا درختها برخورد می كنند.در سالهای اخیر تصادفات خودرو در حاشیه یا كناره های راه در آمریكا روند فزاینده ای داشته و33 درصد از كل تصادفات در سال 1995 میلادی و38درصد در سال 2000 میلادی را به خود اختصاص داده است.

بر اساس طرح راهبردی ملی سال 1998در اداره راههای فدرال آمریكا كه به اختصار FHWA نامیده می شود سالیانه هزینه ای بالغ بر 80 میلیارد دلار به دلیل بروز تصادفات حاشیه راهها (به دلیل انحراف خودرو از راه اصلی) به جامعه آمریكا  تحمیل میشود .این مبلغ سه برابر میزان پولی است كه توسط مؤسسات ذیربط وابسته به دولتهای محلی ،  ایالتی و فدرال سالیانه برای ترمیم ونگهداری راههای كشور هزینه می شود.

به گفته مسؤلان"برنامه ملی كمك به تحقیقات راه"كه به اختصار NCHRP نام دارد هزینه های ناشی از حوادث حاشیه راهها برای خرید 350 گالن بنزین برای هر یك از خودروهای شماره كذاری شده در ایالات متحده كافی است. اداره راههای فدرال آمریكا در راستای دستیابی به یكی از اهداف راهبردی وبسیر مهم خود، كاهش 10 درصدی تصادفات در حاشیه راهها را تا سال 2007 میلادی مد نظر قرار داده است.رویكرد مقابله با حوادث ناشی از خودرو به دلیل ماهیت این گونه از حوادث، تصادفات درون راهها را نیز در بر می گیرد.در نتیجه برای پرداختن به هر دو مورد میتوان از رویكردی مشابه استفاده كرد.این سازمان برای دستیابی به این هدف، فعالیتهای پژوهشی ، تعریف راهبردهای مناسب ، اجرای راهبردهای تعریف شده وهماهنگی با دیگر سازمانها را در دستو كار خود قرار داده است.

تعاریف و مفاهیم فنی راهسازی

ه نوعی آسفالت حفاظتی با ضخامت كم اطلاق می گردد كه به منظور بهبود راهآسفالته(اعم از آسفالت گرم یا آسفالت سطحی یا انواع دیگر آسفالت) و نیز غیر قابلنفوذ نمودن آن در مقابل نزولات جوی نظیر برف و باران و غیره بكار برده می شود. سیككت شامل پخش یك لایه قیر مخلوط با امولسیون قیر توأم با مصالح و با بدون پخش مصالحباشد.

پریمكت :

اندود نفوذی به منظور آماده نمودن سطح راه شنی جهت بخش قشر آسفالت آنجام می گرددقیر پریمكت كه در سطح راه شنی پخش می گردد در داخل خلل و فرج آن نفوذ نموده و علاوهبر تحكیم سطح راه شنی سبب تسهیل چسبندگی قشر آسفالت به بدنه راه می گردد.

قیمت محصول : 4800 تومان

دانلود
برچسب

مقاله اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
مقاله اقدامات صورت گرفته جهت ایمنی راه در آمریکا,

تاريخ : دوشنبه 11 اسفند 1399 | <-PostTime-> | نویسنده : ساجدی | بازدید : <-PostHit->

کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم

کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم

فرمت فایل : doc

حجم : 69

صفحات : 77

گروه : پژوهش

توضیحات محصول :

کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم

کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم بدون موضوع تبصره 2 ماده 295 قانون مجازات اسلامی

کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم بدون موضوع تبصره 2 ماده 295 قانون مجازات اسلامی

 

مقدمه:

قتل نفس یكی از بزرگترین جرایمی است كه هم درقوانین عرفی و هم در شرایع و ادیان مختلف برای آن مجازات وضع گردیده است و در اكثر قوانین مدونه و شرایع آسمانی برای مرتكب قتل عمد مجازات اعدام مقرر شده است. امروزه كه مخالفت با مجازات اعدام در كشورهای مختلف رو به تزاید است معهذا هنوز در بسیاری از جوامع، برای پیشگیری از قتل نفس و حفظ امنیت جانی افراد جامعه كماكان مجازات اعدام برای قتل نفس حفظ شده است.

البته این مجازات در صورت موجود بودن علل موجهه جرم ساقط می شود. در تبصره 2 ماده 295 آمده است : «در صورتی كه شخصی كسی را به اعتقاص قصاص یا به اعتقاد مهدورالدم بودن بكشد و این امر بر دادگاه ثابت شود و بعداً معلوم گردد كه مجنی علیه مورد قصاص یا مهدورالدم نبوده است قتل به منزله شبیه عمد است و اگر ادعای خود را در مورد مهدورالدم بودن مقتول به اثبات برساند قصاص و دیه از او ساقط است».

با تحقیق در معنا و مفهوم این تبصره شبهات و ابهاماتی آشكار می گردد كه در این تحقیق به تشریح آنها می پردازیم و در ضمن دادنامه صادره از شعبه 74 دادگاه كیفری استان تهران و ابرام آن كه توسط شعبه 37 دیوان عالی كشور صورت پذیرفته است را در ارتباط با این تبصره مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهیم . امید است كه مطالب و تحقیقات انجام شده مورد امعان نظر قانون نویسان قانون گذار یكتا قرار گیرد.

 

فصل اول : كلیات

مبحث اول : دعوای عمومی و خصوصی

گفتار اول : دعوای عمومی

جرم ، رفتاری ضد اجتماعی است كه به سبب ایجاد اختلال در نظم عمومی یك جامعه معین ، اقامه دعوا علیه مرتكب آن را موجب می‌گردد با گذشت زمان و تحول جوامع و خروج آنها ازحالت قبیله‌ای و عشیره‌ای و تشكیل دولت و تشخیص وتسهیل منافع عمومی ، زیان وارد بر جامعه ، از خسارتی كه ممكن است بر اثر ارتكاب جرم به شهروندان وارد شود جدا شد و اعلام جرم نه فقط حق مجنی علیه ، بلكه حق و تكلیف برای سایر افراد جامعه تلقی شد و تعقیب بزهكاران برعهده دولت قرارگرفت . در حقوق اسلام هم با عنایت به مفهوم حق ا.. حدود ،‌در اغلب مواردی كه شارع برای جرمی مجازات حد منظور كرده ( مانند ، خمر و زنا ) تعقیب ، متهم الزاماً موكول به شكایت كسی نیست .

قانونگذار ایران با تصویب قانون اصلاح قانون دادگاه‌های عمومی وانقلاب (‌مصوب 1381) طبق بند الف ماده 3 اصلاحی[1] اختیارات و وظایف دادستان جز در برخی موارد استثنایی به او اعاده شد و تعقیب متهم به جرم و اقامه دعوای عمومی از اهم وظایف دادستان محسوب می شود .

اصل قانونی بدون تعقیب ایجاب می كند كه نهاد تعقیب به محض اطلاع از وقوع جرم ، نسبت به تعقیب آن و به جریان انداختن دعوای عمومی اقدام كند . با این همه ‌جرایم از نظر جنبه‌ی عمومی ، یعنی زیانی كه از ارتكاب آنها متوجه جامعه می شود ، یكسان نیستند . با تصویب ماده 727 قانون تعزیرات ( مصوب 1375) كه ماده 4 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب نیز با لحاظ آن تدوین گردید از این پس جرایم مشمول طبقه بندی سه گانه‌ای به شرح زیر خواهد بود .

1- جرایمی كه تعقیب آنها بر عهده رئیس حوزه قضایی یا معاون او نهاده شده است و در آنها نیازی به ارائه شكایت از سوی شاكی نیست .

2- جرایمی كه تعیب با شكایت شاكی شروع می‌شود و با استرداد آن تعقیب یا اجرای مجازات موقوف می‌شود .

3- جرایمی كه تعقیب با شكاست شاكی آغاز می‌گردد و قبل از ارائه آن مقام تعقیب مجاز نیست .

دعوای عمومی را به جریان اندازد ، لیكن استرداد شكایت از سوی شاكی مانع از جری و تعقیب دعوای عمدی و احتمالاً تعیین كیفری برای مشتكی عنه نیست .

ماده 727 قانون مجازات اسلامی و با احصای 31 ماده ناظر به جرایم مختلف ، اضافه می‌نماید كه در این موارد تعقیب جز با شكایت شاكی خصوصی شروع نمی‌شود و در صورتی كه شاكی خصوصی گذشت نماید دادگاه می تواند در مجازات مرتكب تخفیف دهد و یا با رعایت موازین شرعی از تعقیب مجرم صرف نظر نماید .

چنین مفهومی از جرایم قابل گذشت ، بویژه برخی موارد مندرج در ماده 727 مذكور‌،‌كه هم با مفهوم جرایم حق الناس و هم با مفهوم سنتی جرم قابل گذشت مغایر است به دور از انتقاد نیست .

نكته آخر اینكه ماده 6 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور كیفری طی 6 بند و یك تبصره موارد موقوف شدن تعقیب امر جزایی و اجرای مجازات را احصاء كرده است .

این ماده اشعار می‌دارد :« تعقیب امر جزایی و اجرای مجازات كه طبق قانون شروع شده باشد موقوف نمی‌شود ، مگر در موارد زیر :

اول – فوت متهم یا محكوم علیه در مجازات‌های شخصی

دوم – گذشت شاكی یا مدعی خصوصی در جرایم قابل گذشت

سوم – مشمولان عفو

چهارم – فسخ مجازات قانونی

پنجم – مرور زمان در مجازات‌های بازدارنده

تبصره : هرگاه مرتكب جرم قبل از صدور حكم قطعی مبتلا به جنون شود تا زمان افاقه تعقیب متوقف خواهد شد .»

 

 

 

گفتار دوم : دعوای خصوصی

دعوای خصوصی ، دعوای ضرر و زیان متضرر از جرم است ، در مقابل دادگاهی كه به امر كیفری رسیدگی می‌كند تفكیك دعوای عمومی و خصوصی از یكدیگر و آثار مترتب بر هر یك از ویژگی‌های جوامع پیشرفته امروزی است .

از دیدگاه قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور كیفری جرم می‌تواند دارای دو جنبه باشد و به این اعتبار می تواند موجب دو ادعا شود .

الف : ادعای عمومی برای حفظ حدود الهی و نظم عمومی

ب: ادعای خصوصی برای مطالبه حق از قبیل قصاص و قذف یا ضرر و زیان اشخاص حقیقی یا حقوقی دعوای عمومی و خصوصی از جهاتی با یكدیگر متفاوت هستند مثلاً موضوع دعوای عمومی ، تعقیب متهم به منظور صدور حكم بر محكومیت او ، و در نتیجه اعمال مجازات یا اقدامات تامینی و تربیتی بر محكوم علیه است حال آنكه موضوع دعوای خصوصی محكومیت متهم به میزان ضرر و زیان ناشی از جرم است یا هدف دعوای عمومی اعاده نظم درجامعه و ایجاد آرامش در شهروندان با عنایت به جنبه بازدارندگی عمومی و بازدارندگی فردی مجازاتها است در حالی كه هدف دعوای خصوصی جبران خسارت مادی یا معنوی ناشی از جرم است كه به شخص یااشخاص معینی ، اعم از حقیقی یا حقوقی ، وارد آمده است .

از لحاظ اختلاف در اصحاب دعوا نیز تفاوتهایی بین دو دعوای مذكور وجود دارد . با توجه به اصل شخصی بودن مجازاتها كه خود نتیجه تحول چندین هزار ساله حقوق كیفری است ، اقامه دعوای عمومی فقط علیه متهم ، شركاء و معاونان جرم امكان پذیر است . ماده 5 قانون آئین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور كیفری[2] به صراحت متذكر ضرورت شخصی بودن تعقیب شده است . در نتیجه ، درصورت فوت متهم دعوای كیفری موقوف و ساقط می گردد حال آنكه دعوای خصوصی را تحت شرایطی می‌توان حتی پس از فوت متهم ، علیه وراث و مسئولان مدنی بزهكار ، اقامه كرد .

 

مبحث دوم : راه‌های اثبات جرم قتل

دلیل وسیله اثبات واقعیت است و بنابراین ادله اثبات در امور كیفری از اهمیت و ویژگی خاصی برخوردار است طرح دعوا از سوی قدرت عمومی علیه كسی كه بیگناهی او به موجب اصل برائت مفروض است و محكوم كردن او به مجازات با توسل به هر « وسیله‌ای » با نام و عنوان « دلیل » پذیرفته نیست چنین عملكردی نه فقط با موازین عدالت سازگاری ندارد بلكه توالی فاسد آن در نهایت متوجه دستگاه عدالت كیفری جامعه شده و به استناد شواهد تاریخی بی‌اعتمادی شهروندان به دستگاه قضایی و موجبات توسل آنان به انتقال خصوصی را فراهم خواهد آورد . بدین ترتیب ، از یك سو باید « دلایل معتبر » و واجد « ارزش اثباتی » از سوی قانونگذار و در صورت ضرورت از طریق رویه قضایی احصا و یا دست كم مشخص شود تا اصحاب دعوا از تحصیل و ارائه دلایلی كه فاقد ارزش قضایی است امتناع كنند و از سوی دیگر ، شیوه‌های صحیح تحصیل معتبر و ضوابط خاص لازم الرعایه ناظر به آنها و یا دست كم شیوه‌های مذموم و ناپسند تحصیل دلیل از سوی قانونگذار بیان و ارائه شود تا از توسل به روشهای غیر قانونی در تحصیل و ارائه دلیل كه نه فقط به مخدوش شدن خود دلیل منجر شود بلكه در پاره‌ای از موارد قابل تسری به كل تحقیقات است اجتناب شود .

قانونگذاری ایران در ماده 231 قانون مجازات اسلامی راه‌‌های اثبات قتل را احصاء نموده است به موجب این ماده راه‌های ثبوت قتل در دادگاه عبارتند از :

1- اقرار         2- شهادت     3- قسامه     4- علم قاضی

ما این راه‌ها را به ترتیب نگاشته شده در قانون مجازات اسلامی مورد بررسی قرار می‌دهیم .

گفتار اول : اقرار

[1] . متن بند الف م 3

[2] . ماده 5 آ.د.ك : تعقیب امور جزایی فقط نسبت به مباشر ، شریك و معاون جرم خواهد بود .

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                                 صفحه

مقدمه................................................................................................................................................................. 1

بخش اول : بررسی مباحث شكلی

فصل اول : كلیات ........................................................................................................................................... 2

 مبحث اول : دعوای عمومی و خصوصی ............................................................................................... 2

گفتار اول : دعوای عمومی .......................................................................................................................... 2

گفتار دوم : دعوای خصوصی ................................................................................................................... 5

 مبحث دوم :راه‌های اثبات قتل .................................................................................................................. 6

گفتار اول : اقرار ............................................................................................................................................ 7

گفتار دوم : شهادت شهود ....................................................................................................................... 12

 گفتار سوم : قسامه ................................................................................................................................... 14

گفتار چهارم : علم قاضی ......................................................................................................................... 17

 فصل دوم : گردشكار ............................................................................................................................... 20

 مبحث اول : شرح ماوقع و اتهام ............................................................................................................ 20

مبحث دوم : دفاعیات ................................................................................................................................. 22

 مبحث سوم : نظریات پزشكی قانونی ................................................................................................. 24

 مبحث چهارم :استدلال دادگاه كیفری استان و دیوان عالی كشور ............................................. 25

گفتار اول : استدلال دادگاه كیفری استان ............................................................................................ 25

 الف : نظر اكثریت ...................................................................................................................................... 25

ب: نظر اقلیت ................................................................................................................................................ 26

 گفتار دوم : استدلال دیوان عالی كشور .............................................................................................. 27

مبحث پنجم : متن رای دادگاه كیفری استان و دیوان عالی كشور ................................................ 28

گفتار اول : رای دادگاه كیفری استان .................................................................................................... 28

گفتار دوم : رای دیوان عالی كشور ....................................................................................................... 29

 فصل سوم : بررسی شكلی آراء ........................................................................................................... 29

 مبحث اول : اعمال مقررات دادرسی ..................................................................................................... 29

گفتار اول : از لحاظ شروع به تحقیقات و رسیدگی ........................................................................... 31

 گفتار دوم : جمع آوری دلایل ................................................................................................................ 31

 گفتار سوم : تامین كیفری ....................................................................................................................... 33

 گفتار چهارم : اخذ آخرین دفاع ............................................................................................................. 34

گفتار پنجم : جانشین بازپرس در حوزه قضایی بخش‌ها .............................................................. 34

گفتار ششم : قرار مجرمیت و كیفر خواست ....................................................................................... 35

 گفتار هفتم : صلاحیت .............................................................................................................................. 36

 گفتار هشتم : ارجاع .................................................................................................................................. 37

گفتار نهم : دادنامه ..................................................................................................................................... 38

 گفتار دهم : تجدید نظر خواهی .............................................................................................................. 39

گفتار یازدهم : رسیدگی در دیوان عالی كشور ................................................................................. 40

 مبحث دوم : از لحاظ ادبی و نگارش ................................................................................................... 41

 گفتار اول : رسم الخط ............................................................................................................................. 41

گفتار دوم : نشانه گذاری ......................................................................................................................... 42

گفتار سوم : درست نویسی و گزینش واژه‌ها ................................................................................... 44

 گفتار چهارم : دستور زبان ................................................................................................................... 44

 بخش دوم : بررسی مباحث ماهوی

فصل اول : كلیات قتل مهدور الدم .......................................................................................................... 45

مبحث اول : تعریف .................................................................................................................................... 46

 مبحث دوم : مصادیق ............................................................................................................................... 48

 مبحث سوم : دیدگاه مخالف برخی فقهای امامیه ............................................................................. 52

فصل دوم : تبصره 2 ماده 295 قانون مجازات اسلامی .................................................................. 53

 فصل سوم : قتل پرونده .......................................................................................................................... 59

 بخش سوم : نتیجه گیری

 گفتار اول : انتقادات .................................................................................................................................. 64

 گفتار دوم : پیشنهادات ............................................................................................................................ 66

گفتار سوم : اصلاح مقررات جاری ........................................................................................................ 67

فهرست منابع................................................................................................................................................ 69

ضمائم

فهرست منابع :

 الف : كتب فقهی

1- امینی ،‌علیرضا و آیتی ، سید محمد رضا ،‌تحریر الروضه فی شرح اللمعه ، انتشارات سمت ، چاپ هشتم ، 1385 .

2- موسوی الخمینی ، روح ا... ،تحریر الوسیله ، انتشارات دارالمعلم ، چاپ دوم ، 1366.

 

ب: كتب حقوقی

1- آخوندی ،‌محمود ، آئین دادرسی كیفری ،‌انتشارات مجد ، چاپ اول ، 1384 .

2- آشوری ،‌محمد ، آئین دادرسی كیفری ، انتشارات سمت ، چاپ یازدهم ، 1385 .

3- آقائی نیا ، حسین ،‌جرایم علیه اشخاص ، انتشارات میزان ،‌ چاپ دوم ، 1384 .

4- زراعت ، عباس ،‌ شرح قانون مجازات اسلامی ، بخش دیات ، انتشارات ققنوس ، چاپ دوم ، 1380 .

5-  صادقی ، محمدهادی ، جرایم علیه اشخاص ، انتشارات میزان ، چاپ هفتم ، 1383 .

6-  كاتوزیان ،‌ناصر، قانون مدنی در نظم حقوق كنونی ، انتشارات میزان ، چاپ چهاردهم ، 1385.

7- گلدوزیان ، ایرج ، محشای قانونی مجازات اسلامی ، انتشارات مجد ، چاپ چهارم ، 1383.

8-  گلدوزیان ، ایرج ،‌حقوق جزای اختصاصی ، انتشارات دانشگاه دانشگاه تهران ، چاپ هشتم ، 1380 .

9- میر محمد صادقی ،حسین ، جرایم علیه اشخاص ، انتشارات میزان ، چاپ اول ، 1385 .

 

ج : جزوات

 1- حكیمی نژاد ، جزوه تقریرات آئین دادرسی كیفری 1، دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری ، سال تحصیلی 86-85.

2- قاسمی ، ناصر ،‌جزوه تقریرات حقوق جزای اختصاصی 1، دانشكده علوم قضایی و خدمات اداری ، سال تحصیلی 86-85 .

3- جزوه آئین نگارش آراء قضایی ، معاونت آموزش و تحقیقات قوه قضائیه .

 

د) پایان نامه‌ها

1- مطالعه حقوق – جرم شناختی تبصره 2 ماده 295 قانون مجازات اسلامی (‌جواز قتل مهدور الدم ) / احسان بابایی/ بهار 83/ دانشگاه امام صادق (ع) ] پایان نامه كارشناسی ارشد [

2- علم قاضی از دیدگاه فقه امامیه / مصطفی قطبی راوندی / سال تحصیلی 86-85 / دانشكده علوم قضایی ] پروژه كارشناسی [

قیمت محصول : 10000 تومان

دانلود
برچسب

کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم






ادامه ي مطلب


امتیاز :


طبقه بندی: ،
کار تحقیقی اقدام به قتل به اعتقاد مهدور الدم,

<-BloTitle->
<-BloText->

آگهی رایگان سرگرمی خرید